بین‌الملل 20:15 - 06 خرداد 1401
وزیر خارجه اوکراین روز جمعه خبر داد که تسلیحات سنگین زیادی در راه اوکراین قرار دارند.

کولبا: تسلیحات سنگین زیادی در راه اوکراین هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین روز جمعه گفت که این کشور با همکاری آمریکا صادرات مواد غذایی خود را از سر خواهد گرفت.

وزیر خارجه اوکراین در ادامه سخنانش گفت: «تسلیحات سنگین زیادی در راه اوکراین قرار دارند».

از سوی دیگر شبکه سی ان ان به نقل از منابعی در دولت آمریکا از طرح «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور برای ارسال سامانه‌های پرتاب راکتی پیشرفته به اوکراین خبر داد.

براساس این گزارش، واشنگتن قرار است هفته آینده بسته جدید کمکهای نظامی خود به اوکراین را اعلام کند و این راکتها در این بسته گنجانده خواهد شد. 

سی ان ان با اشاره به این موضوع گزارش داد، دولت جو بایدن در حال فراهم سازی مقدمات ارسال سیستمهای پیشرفته و دوربرد راکتی به اوکراین است. 

پیش از این و طی هفته‌های گذشته، واشنگتن با این نگرانی که اوکراین می‌تواند از این تسلیحات برای تهاجم در داخل خاک روسیه استفاده کند از ارسال این سیستمها به کی‌یف خودداری کرده بود. 

سامانه‌های توپخانه‌ای غربی شامل هویتزرهای آمریکایی M777 در حال حاضر در جبهه شرقی اوکراین در خدمت هستند و تعداد بیشتری نیز در راه است، اما اوکراینی‌ها می‌گویند برای دفع حملات روسیه در دونباس به موارد بیشتری نیاز دارند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین بارها از کشورهای غربی برای عدم ارسال تسلیحات تهاجمی به این کشور انتقاد کرده است. 

روسیه در اواخر فوریه، به دنبال عدم پایبندی اوکراین به اجرای مفاد توافقنامه‌های مینسک که برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ امضا شد و در نهایت به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک از سوی مسکو، به کشور همسایه حمله کرد. مسکو از همان زمان از اوکراین خواسته که رسماً خود را یک کشور بی‌طرف اعلام کند که هرگز به ائتلاف نظامی ناتو نخواهد پیوست و از طرف دیگر، کی‌یف تأکید دارد که حمله روسیه به اوکراین بی‌دلیل بوده است و برخی گزارش‌ها را مبنی بر این که کی‌یف قصد دارد با توسل به زور، جمهوری‌های دونباس را بازپس گیرد، رد کرده است.

انتهای پیام/.


11575263
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش جهاد اسلامی فلسطین به شدت سکوت حکام عرب در برابر جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای با هشدار نسبت به تشدید تنش‌ها اعلام کرد که این کشور به طور مداوم تنش‌ها در منطقه را رصد می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک منبع آگاه در لندن اعلام کرد که انگلیس درخواست رژیم صهیونیستی برای قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی را با جدیت رد کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای اولین بار بر سر تعیین حدود مرزی میان خود به توافق رسیدند که طی آن ۴ روستا به دولت باکو بازگردانده می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی در نیویورک مقابل ساختمان محل برگزاری دادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اقدام به خودسوزی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی در نیویورک مقابل ساختمان محل برگزاری دادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اقدام به خودسوزی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مقاومت فلسطین جمعه شب اعلام کردند که به پایگاه نظامیان صهیونیست در استان جنین واقع در شمال کرانه باختری حمله کرده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه سی‌ان‌ان در خبری اختصاصی نوشت که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که پایگاه هوایی که ادعا می‌شد هدف حمله رژیم صهیونیستی بوده سالم به نظر می‌رسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه سی ان ان در خبری اختصاصی نوشت که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که پایگاه هوایی که ادعا می‌شد هدف حمله رژیم صهیونیستی بوده سالم به نظر می‌رسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است