بین‌الملل 13:31 - 06 خرداد 1401
وزارت خارجه چین با بیان اینکه صحبت‌ها و فعالیت‌های آمریکا درمورد تایوان با هم در تناقض است، گفت واشنگتن جهان را به ورطه نابودی می‌کشد.

پکن: حرف و عمل آمریکا درمورد تایوان متناقض است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اظهارات ضد و نقیض رئیس جمهور و دیگر مقام‌های آمریکایی درباره کمک نظامی این کشور به تایوان همزمان با ادعای پایبندی به اصل «چین واحد»، واکنش تند دولت پکن را در پی داشت.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (جمعه) گفت: «ایالات متحده در مورد تایوان یک چیز می‌گوید و چیز دیگری انجام می‌دهد».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وانگ طی نشست خبری روزانه ضمن انتقاد از اتهام‌زنی‌های مکرر آمریکا علیه چین، توضیح داد: «واشنگتن از آنچه تهدید چین می‌نامد، نمی‌تواند برای حل مشکلات خود سوءاستفاده کند و جهان را به ورطه نابودی خواهد کشاند».

وی با بیان اینکه انتشار اطلاعات نادرست علیه چین توسط آمریکا با هدف تحریف مسیر سیاست خارجی و مداخله در امور داخلی پکن انجام می‌شود، به واشنگتن توصیه کرد که دمیدن در حباب «تهدید ادعایی چین برای نظم جهانی» را پایان دهد.

این دیپلمات چینی ادامه داد: «طرف آمریکایی می‌گوید چین جدی‌ترین چالش بلندمدت برای نظم جهانی است. این تحریف حقیقت است، چین همیشه مدافع نظم بین‌المللی بوده، هست و خواهد بود».

بر اساس این گزارش، وانگ در واکنش به ادعاهای ضد چینی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، گفت او اطلاعات نادرستی را منتشر می‌کند، درباره تهدید چین اغراق می‌گوید و سیاست خارجی و داخلی چین را عمدا تحقیر می‌کند تا توسعه چین را محدود کند.

وی در ادامه اظهار داشت: «چین نارضایتی شدید و اعتراض جدی خود را [به این اظهارات] ابراز می‌کند. چین از نظام روابط بین‌الملل که هسته اصلی آن سازمان ملل است محافظت می‌کند، نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین بین‌المللی را حفظ می‌کند، در حالی که ایالات متحده قوانین خود را تحمیل می‌کند و تنها به دنبال حفاظت از نظمی است که در آن نقش پیشرو دارد».

سخنگوی وزارت خارجه چین با درخواست از آمریکا برای توقف دخالت در امور داخلی چین، افزود: «ما همچنین می‌خواهیم طرف آمریکایی را نسبت به دست کم گرفتن عزم قوی، اراده محکم و توانایی‌های گسترده مردم چین در حفاظت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی هشدار دهیم».

پیش از این، بلینکن در سخنرانی خود درباره سیاست آمریکا در قبال چین گفته بود که واشنگتن، پکن را جدی‌ترین چالش بلندمدت برای نظم فعلی جهان می‌داند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م


11574933
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان جهانی بهداشت از افزایش آزار و اذیت در فضای مجازی در سطح جهان خبر داد و آن را زنگ خطری برای جوامع دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری رژیم صهیونیستی ظهر امروز (پنج‌شنبه) از حمله موشکی شدید از خاک لبنان به شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از گزارش‌ها پیرامون استفاده گروه‌های تروریستی از تلگرام برای عضوگیری و ایفای نقش در حملات مسکو، روسیه خواستار توجه بیشتر این پیام‌رسان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بیل کلینتون و باراک اوباما رؤسای‌جمهوری اسبق آمریکا و جو بایدن در ائتلافی بی‌سابقه علیه پیروزی ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری، با یکدیگر متحد شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی که سال گذشته بار‌ها به قرآن کریم هتاکی کرده بود، در پی اخراج از سوئد به نروژ پناهنده شد. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «جوزف لیبرمن» سناتور اسبق آمریکایی که اغلب به اتخاذ مواضع ضد ایرانی و حمایت از رژیم صهیونیستی شهرت داشت، در سن ۸۲ سالگی در اثر عوارض ناشی از زمین خوردگی درگذشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از حمله تروریستی روز جمعه در یک سالن کنسرت در روسیه، ۹۵ نفر مفقود هستند. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات فرانسه روز چهارشنبه اعلام کردند بیش از پنجاه مؤسسه آموزشی در پاریس، عمدتاً کالج ها، روز چهارشنبه از طریق ENT (فضا‌های کاری دیجیتال) هدف تهدید حملات جدید قرار گرفتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمار‌ها حاکی از افزایش شمار مهاجران غیرقانونی است که در سه ماهه نخست سال جاری به طور غیر قانونی و از طریق کانال مانش وارد خاک انگلیس شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه می‌گویند ارتش اشغالگر حمله زمینی به رفح را برای اواسط آوریل یا نهایتا اوایل ماه مه برنامه‌ریزی کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است