بین‌الملل 14:11 - 22 خرداد 1400

دموکراسی غربی یک سراب است/نظام ایران قدرت خود را از مردم می گیرد

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: مجلس وحدت مسلمین پاکستان (MWM) یک سازمان سیاسی شیعه است. این حزب در دوم آگوست سال ۲۰۰۹ میلادی اعلام موجودیت کرد و دفتر مرکزی آن در اسلام آباد پایتخت پاکستان قرار دارد.

مجلس وحدت مسلمین پاکستان یکی از مهمترین احزاب سیاسی در پاکستان محسوب می شود و بر مبنای مکتب تشیع دوازده امامی تأسیس شده و به دنبال ایجاد یک دولت رفاه دموکراتیک اسلامی، با تأکید بر وحدت شیعه و سنی در این کشور است. این حزب در پارلمان ایالتی پنجاب یک کرسی دارد و در منطقه «گلگیت بلتستان» با یک وزیر کشاورزی و ۴ کرسی، در دولت ایالتی سهیم است.

با فرا رسیدن ایام انتخابات ریاست جمهوری در ایران، حجت الاسلام والمسلمین «مقصود علی دومکی» سخنگوی مجلس وحدت مسلمین پاکستان، در مطلبی برای خبرگزاری مهر، دیدگاه و تحلیل خود را درباره این رویداد سیاسی ابراز کرد که در ادامه به آن می پردازیم.

در حکومت اسلامی رای مردم معیار است

حکومت اسلامی ایران که در پرتو قرآن و سنت است توسط حضرت امام خمینی (ره) تأسیس شد و مبتنی بر اصول جمهوری اسلامی است. در حکومت اسلامی رای مردم معیار است و بخاطر بالا بودن رای مردم در نظام اسلامی، امام خمینی (ره) نیز رای ملت را معیار قرار داد.

در دین مبین اسلام درب اجتهاد باز است و حکومت اسلامی می تواند مطابق با مقتضیات زمان در پرتو اصول اسلامی تشکیل شود، امام خمینی (ره) با تشکیل نظام ولایت فقیه و جمهوری اسلامی در عصر غیبت، کار بسیار بزرگی در حق اسلام و مسلمین کرد.

برگزاری ۱۳ دور انتخابات ریاست جمهوری از اوایل انقلاب اسلامی تا کنون نشان دهنده نظام دموکراسی و قدرت نظام اسلامی در ایران است

ایران هیچ وقت انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و خبرگان رهبری را حتی یک روز هم به تاخیر نینداخت و این یک امتیاز بزرگ برای جمهوری اسلامی است. از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و تاسیس نظام جمهوری اسلامی، انتخابات به روال معمول برگزار شده است. شاید انتخابات بارزترین پدیده باشد و برخی فکر نمی کردند کشوری با نظامی اسلامی انتخابات را به عنوان سازوکار در دستور کار خود قرار دهد، اما برگزاری ۱۳ انتخابات ریاست جمهوری از اوایل انقلاب اسلامی تاکنون نشان دهنده نظام دموکراسی و قدرت نظام اسلامی در ایران است و برای دنیا عجیب بود که در ایران در دوران جنگ تحمیلی هم انتخابات برگزار شد.

انتخاب رئیس جمهور یا انتخابات مجلس و خبرگان رهبری همواره شاهد استقبال گسترده و میزان مشارکت بسیار بالایی بوده است و این یک افتخار بزرگ برای جمهوری اسلامی و مهر تاییدی بر نظام اسلامی و انقلاب اسلامی و پشتیبانی از مسئولان جمهوری اسلامی است.

دموکراسی غربی یک سراب است

نظام دموکراسی در جمهوری اسلامی ایران بهتر از حکومت های ارائه شده از سوی مدعیان دموکراسی غربی است و در جمهوری اسلامی افراد صالح جامعه در انتخابات نامزد می شوند و معیار مردم انتخاب فرد اصلح است ولی در انتخابات غرب تضمینی برای اصلح بودن نامزدها نیست و چه بسا دشمنان انسانیت نیز در انتخابات شرکت می کنند و در نتیجه آن، در دنیا هزاران نفر از مردم بی گناه بعلت سیاست های شیطانی آن فرد کشته می شوند.

دموکراسی غربی یک سراب است، الگوی دموکراسی غرب نظام فرسوده آمریکا است که می خواهد همه مردم دنیا را زیر سلطه خود قرار دهد و بسیاری از کشورها را با مداخله ارتش شومش نابود کرده است و این چنین دموکراسی نمی تواند برای مسلمانان و کشورهای اسلامی الگو باشد.

مردم جمهوری اسلامی ایران بسیار خوشبختند و ما غبطه می خوریم، به کاندید اصلح رای بدهند

مردم ایران بسیار خوشبختند و ما غبطه می خوریم که آنها در جامعه ای زندگی می کنند که در آن نظام اسلام در پرتوی قرآن و سنت و تعلیمات اهل بیت) ع (است و این یک نظام الهی و حکومت انسان های صالح است و این چنین نظامی آرزوی بسیاری از مردم این دنیا بوده است. مردم ایران باید قدر این نظام مقدس را بدانند.

انتخابات ریاست جمهوری ایران برای منطقه و جامعه بین الملل یک اتفاق بسیار مهم است. در نظام دموکراسی غربی، این یک عیب بزرگ است که در نهایت آنهایی که کاندیدای دیگر را تخریب می کنند و سرمایه دارند؛ انتخاب می شوند، ولی در جامعه باشعور و فهیم، فرد صالح را انتخاب می کنند و از مردم عزیز ایران انتظار داریم و خواست ما به عنوان عضو کوچک امت مسلمه این است که مردم ایران در این انتخابات پرشورتر از همیشه بروز و ظهور داشته باشند. همانطوری که در سالهای گذشته رؤسای جمهوری مانند شهید رجائی و آیت الله العظمی خامنه ای را انتخاب کرده بودند در شرایط موجود و با توجه به حساسیت دشمن و منطقه و موقعیت محور مقاومت، لازم است که ملت ایران بسیار جدی تر، پرشکوه تر و با انگیزه تر از قبل در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری حضور یابند و فرد اصلحی که باعث رشد، رونق، اقتدار و استحکام نظام اسلامی شود را انتخاب کنند.

ایران همواره به دنبال روابط خوب با همسایگان و کشورهای اسلامی بوده است

ایران همواره به دنبال روابط خوب با همسایگان و کشورهای اسلامی بوده است و همیشه برای اتحاد و همدلی مسلمانان گام برداشته و همانطور ملت پاکستان هم ایران را بسیار دوست دارند و به امام خمینی ره و رهبر معظم انقلاب اسلامی عشق می ورزند و ما پیوندهای عمیقی از زمان های قدیم مبنی بر مشترکات مذهبی، فرهنگی، زبان و ادبیات، تاریخی و اعتقادی داریم. پیوند دو کشور همواره براساس مودت، برادری و دوستی بوده است و این باید روز به روز مستحکمتر شود.

ایران و پاکستان در حوزه اقتصادی ظرفیت های متنوعی دارند که می توانند مکمل یکدیگر باشند

ایران و پاکستان برخلاف کسانیکه به دنبال دور کردن این دو کشور اسلامی و همسایه از یکدیگر هستند همواره روابط دوستانه ای دارند و همواره در کنار هم خواهند بود. پاکستان و ایران در حوزه اقتصادی ظرفیت های متنوعی دارند که می توانند مکمل یکدیگر باشند و از رئیس جمهور آینده انتظار داریم به این امر توجه ویژه ای داشته باشد.

شرکت حداکثری مردم در انتخابات جواب دندان شکن به دشمن

توطئه های دشمن، جنگ تحمیلی و تحریم های اقتصادی ظالمانه علیه مردم ایران هیچ خللی در خواست و اراده مردم ایجاد نکرده است. ملت باشعور ایران با وجود تمامی تحریم های ظالمانه آمریکا و استکبار جهانی از زمان جنگ تحمیلی تاکنون با قدرت پشت نظام اسلامی ایستاده اند و اکنون هم با شرکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری، توطئه های دشمن ازلی اسلام را با خاک یکسان خواهند کرد.


11101496
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خزانه‌داری آمریکا به بهانه حمله ایران به اسرائیل قصد دارد تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام صهیونیست با اشاره به حمایت آمریکا از این رژیم در مقابله با عملیات ایران گفت: بخش اطلاعات ما در ارزیابی حمله ایران اشتباه کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تارنمای اندیشکده انگلیسی چتم‌هاوس نوشت اقدام تنبیهی ایران برای رژیم صهیونیستی تا حد زیادی موفقیت‌آمیز بود و توانمندی ایران را نشان داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هزاران شهرک‌نشین درپی پاسخ تنبیهی ایران پشت مرز‌های مصر تجمع کرده و درصدد خروج از اراضی اشغالی هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد نیرو‌های مسلح ما همیشه آماده پاسخگویی به هر تهدیدی در هر مکان و زمان هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با المیادین تاکید کردند آمادگی نیرو‌های مسلح بالاست و هر حمله‌ای به خاک ایران، پاسخی کوبنده خواهد داشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هزاران نفر از حامیان حقوق مردم فلسطین در ایالات متحده آمریکا در جریان اعتراضاتی سراسری در سراسر این کشور حمله رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از منابع صهیونیستی اعلام کرد که سرکردگان شورای جنگی این رژیم به یکدیگر اعتماد ندارند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از روزنامه‌های رژیم صهیونیستی با اشاره به سیاستی که این رژیم در پیش گرفته است تاکید کرد که مردم جهان اسرائیل را بایکوت کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه صهیونیستی هاآرتص امروز سه شنبه از حمله هکری به رژیم صهیونیستی خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است