استانی 11:48 - 08 آذر 1400
ایسنا/قزوین دارنده رتبه دوم جشنواره راهکارهای کاهش مصرف برق که تابستان ۱۴۰۰ در قزوین برگزار شد، با گلایه بیان کرد: کوهی از افتخارات داریم ولی متأسفانه اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی به اکوسیستم شوآف تبدیل شده است.

اکوسیستم نوآوری یا اکوسیستم شوآف؟

علی رمضانی، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در رویداد راهکارهای کاهش مصرف برق با طرح‌های «آی کنتور» و «سیستم تجمیع و هدایت نور خورشید در ساختمان» حضور یافته و رتبه دوم را کسب کردیم.

وی ادامه داد: برای استفاده از کنتورهای هوشمندی طرح «آی کنتور» را ارائه دادیم، برای همین منظور دستگاهی طراحی کردیم که به‌موازات کنتور در خانه و کنار کنتور و لوازم برقی قرار می‌گیرد و می‌تواند عملکرد دستگاه را بسنجد.

فارغ‌التحصیل رشته برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق قزوین حامی آن خواهد بود و مقرر شده است آن را خریداری کنند، ساخت نمونه اولیه این دستگاه حدود یک تا یک و نیم‌میلیون تومان تمام شده است که در صورت تولید انبوه قیمت تمام شده ساخت آن ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

وی تشریح کرد: «سیستم تجمیع و هدایت نور خورشید در ساختمان» و «سیستم عیب‌یاب موتور و ژنراتور با استفاده از سیستم هوشمند» از دیگر طرح‌های این تیم است در سیستم عیب‌یاب موتور باتوجه‌به ورودی و خروجی، موتور شبیه‌سازی می‌شود و باتوجه‌به مکانیزم موجود موتور در چکاپ اولیه عیب‌ها را احصا می‌کند، همچنین اگر در چکاپ‌های بعدی مشکلی به وجود آید قادر به تشخیص آن خواهد بود؛ این سیستم در صنایع زیرساختی از جمله صنایع پتروشیمی و نیروگاهی و فولادسازی و صنایع هواپیمایی کاربرد دارد؛ «سیستم عیب‌یاب موتور و ژنراتور با استفاده از سیستم هوشمند» در داخل کشور ثبت اختراع شده و در حال در حال ثبت اختراع آمریکاست.

رمضانی تصریح کرد: حدود نیمی از تیم ما در خارج از کشور هستند، یکی از اعضا در دانشگاه پلی‌تکنیک فدرال لوزان سوئیس و دیگری در دانشگاه واترلو کانادا مشغول تحصیل هستند و حدود پنج سال است که در حوزه مهندسی برق به‌ویژه مهندسی الکترونیک و کنترل کار می‌کنیم.

وی با اشاره به لزوم حمایت طرح‌های نوآوری از سوی مسئولان، خاطرنشان کرد: حمایت انجام می‌شود ولی نیاز است مسئولان موانع به وجود آمده را رفع کنند و نظرات شخصی خود را در امور تخصصی دخالت ندهند؛ از سرمایه‌گذاری سخن می‌گویند ولی در واقعیت آن‌طور که بایدوشاید سرمایه‌گذاری انجام نمی‌شود.

دارنده رتبه دوم جشنواره راهکارهای کاهش مصرف برق مطرح کرد: در جلساتی که با سرمایه‌گذاران برگزار می‌شود خان‌های زیادی وجود دارد، اوایل دهه ۹۰ یکسری سرمایه‌گذاران خارجی در داخل کشور از ایده‌هایی مانند کافه‌بازار و اسنپ و چنگال سرمایه‌گذاری کردند ولی اکنون سرمایه‌گذاران سنگ‌اندازی زیادی دارند؛ الفبای سرمایه‌گذاری را می‌دانیم ولی گاهاً تعهدات سنگین می‌گیرند، همچنین اعمال نظرات سلیقه‌ای باعث می‌شود کشورمان از دیگر کشورها جا بماند، در حال حاضر بسیاری از کشورها در حوزه نوآوری کار می‌کنند و فضا را برای فعالان فراهم می‌کنند ولی در کشورمان تعهدات سنگین می‌گیرند که همین امر ریسک‌های سنگین به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: جایزه جوان نوآور ماندگار، لوح زرین پانزدهمین جشنواره شیخ بهایی، رتبه اول جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار شریف، رتبه اول جشنواره اینوکاپ شریف، رتبه اول جشنواره مکتب، نشان عالی استاد کریم فضلی از گروه صنعتی گلرنگ را کسب کردیم و کوهی از افتخارات را داریم ولی متأسفانه اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی به اکوسیستم شوآف تبدیل شده است.

رمضانی یادآور شد: در حال حاضر مرکز نوآوری و صندوق سرمایه‌گذاری خروجی ندارد و تنها افرادی به آن‌ها اضافه شده‌اند که از سیستم دولتی تغذیه می‌کنند و فضا آن‌طور که بایدوشاید برای افراد دارای ایده فراهم نشده است، بعد از ۵ سال وقتی کنار سرمایه‌گذار و دور یک میز می‌نشینیم از همکاری با آنان می‌ترسیم که نباید این‌گونه باشد.

انتهای پیام


11341910
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است