استانی 17:51 - 13 آذر 1400
استاندار آذربایجان غربی:
ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی گفت یکی از راهکارهای مهم آموزش کشاورزان برای تغییر الگوی کشت و استفاده از سیستم های نوین کشاورزی و کاشت محصولات کم آب بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه صدا و سیماست که در این زمینه باید مورد توجه مدیران حوزه ترویج جهاد کشاورزی استان قرار گیرد.

تغییر الگوی کشت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ضروری است

 محمد صادق معتمدیان امروز ۱۳ آذرماه در اولین جلسه شورای هماهنگی استانی احیای دریاچه ارومیه با اشاره به اهمیت هوشمند سازی و شناسایی چاه های غیر مجاز آب در مناطق روستایی عنوان کرد: یکی از اولویت های جهاد کشاورزی در احیای دریاچه ارومیه و بهبود روند آبی حوضه آبریز این دریاچه، ایجاد گلخانه های با متراژ بالا و کشت محصولات کم آب بر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ضروری است.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر آموزش کشاورزان برای استفاده از سیستم های جدید آبیاری، گفت: یکی از راهکارهای مهم آموزش کشاورزان برای تغییر الگوی کشت و استفاده از سیستم های نوین کشاورزی و کاشت محصولات کم آب بر استفاده از ظرفیت رسانه ها و بویژه صدا و سیما است که در این زمینه باید مورد توجه مدیران حوزه ترویج جهاد کشاورزی استان قرار گیرد.

معتمدیان با قدردانی از تلاش مهندسان و کارکنان پروژه احیای دریاچه ارومیه گفت: یکی از پروژه های فاخر در اجرای طرح احیای دریاچه ارومیه احدث تونل انتقال آب از سد کانی سیب بود که با تلاشها انجام شده به اتمام رسید.

وی ادامه داد: رسانه ها باید تلاش کنند اقدامات انجام شده در اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه و تلاشهای صورت گرفته شده در این زمینه به اطلاع مردم برسد.

استاندار آذربایجان غربی بر افزایش اختیارات دستگاه های متولی دریاچه ارومیه و تاکید منابع مالی اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه از منابع ملی را مورد تاکید قرار داد. 

انتهای پیام


11349988
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است