گوناگون 15:36 - 13 مرداد 1400

تلاش مدافعان سلامت در برابر کرونا از والاترین ارزش‌های انسانی است

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح امروز در جلسه شورای فرماندهی ستاد کرونا در کلان شهر تهران که با حضور دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، مهندس پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی وجمعی از مسؤولان برگزار شد، وضعیت چرخش و شیوع کرونای دلتا و آخرین وضعیت واکسن‌های تولید داخل تشریح ومورد بررسی قرار گرفت.

پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انانقلاب اسلامی دراین نشست ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی ستاد فرماندهی مقابله با کرونای تهران، همت اعضا و فرمانده این ستاد را با هدف کاهش پاندمی کرونا ستودنی توصیف کرد.

وی کرونا را دشمنی نامرئی خواند و خطاب به کادر بهداشتی و درمانی و مدافعان عرصه سلامت، گفت: جنگ شما قطعاً از جنگ دربرابر دشمن و حضور در جبهه‌های نبرد دشوار تر است، تلاش شما برای کمک به مردم یکی از والاترین ارزش‌های انسانی محسوب می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ادامه داد: باید در موضع حمله آرایش مناسبی داشته باشیم و در سطح ملی برای نابودی کرونا برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه فرماندهی عملیات مقابله با کرونا در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، ادامه داد: برای ریشه کنی کرونا به فرماندهی واحد و متمرکز، اعتماد به علم و تبعیت از اصول و قوانین نیاز داریم.

فتاح آمادگی بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی با هدف کمک به حل بحران کرونا با دستگاه‌های دولتی و اجرایی در سطح ملی را اعلام کرد و گفت: در کرونا مدافعان سلامت جان خود را فدا کردند، باید قدردان این زحمات باشیم تا هرگز این گروه خدمتگزار تضعیف نشوند.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه مردم فهیم ایران اسلامی قدرشناس تلاش‌های کادر درمان و بهداشت کشور هستند، خواستار استمرار روحیه مقاومت و سخکوشی مدافعان سلامت برای پایان دادن به روزهای سخت کرونایی شد.

برای ریشه کنی کرونا به فرماندهی متمرکز، اعتماد به علم و تبعیت از قوانین نیاز داریم

وی اعتماد به علم، تسریع در روند واکسیناسیون و تقویت روحیه صبوری و سخت کوشی را راه حل مؤثری برای مقابله با بحران کرونا دانست و افزود: باید برای کنترل کرونا در تأمین واکسن داخلی و خارجی به صورت متمرکزتر عمل کنیم.

فتاح مردم ایران را مردمی فهیم، موقعیت شناس و بااخلاق توصیف کرد و ادامه داد: اقداماتی که کادر درمان و مردم قدرشناس ایران در بحران کرونا ثبت کردند دردنیا نظیر ندارد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اصلی ترین موضوع برای مهار کرونا و خروج از وضعیت بحرانی فعلی را واکسیناسیون و درمان مناسب به مبتلایان عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که کشور ایران از این آزمون دشوار با افتخار و سربلندی به سرعت خارج شود.

روزهای پرالتهاب کرونایی تهران در خیز پنجم

علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت مقابله با کرونا درکلان شهرتهران نیز از انجام مطالعات منسجم درخصوص بررسی آثار واکسیناسیون در کنترل کرونا خبر داد و گفت: طی این مطالعات مشخص شد، افرادیکه واکسن دریافت کرده اند در مقایسه با افرادیکه واکسن نزده اند، در صورت ابتلابه کرونا شرایط بهتری را تجربه می‌کنند و این درحالیست که مرگ ومیر نیز به میزان قابل توجهی در این افراد حتی در گروههای بسیار پرخطر، روند نزولی داشته است.

وی اظهار امیدواری کرد که تلاش‌های صورت گرفته در ستادمقابله با کرونا تهران سرمنشا گشایش و حل مشکلات کشورو پایتخت شود.

زالی با اشاره به این‌که تقریباً شیوع کرونا در خیز پنجم از الگوی واحد و همگنی در کشور تبعیت می‌کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اکثر شهرها و استان‌های کشور از سیرصعودی، شتابنده وتصاعدی کووید -۱۹ پیروی می‌کنند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران ادامه داد: تنها تغییراتی که در حال حاضر شاهد آن هستیم کاهش آمار مبتلایان در سیستان و بلوچستان است، بنظر می‌رسد این استان به عنوان سرمنشا خیز پنجم در حال عبور از بحران باشد.

وی گفت: بالاترین رشد بیماری کرونا متعلق به استان‌های مازندران، گلستان، خوزستان، کرمان و تهران است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران نیز با بیان این‌مطلب که استان تهران روزهای پر التهاب کرونایی را در هفتمین هفته از خیز پنجم طی می‌کند، توضیح داد: متأسفانه بعد از گذشت هفت هفته از گذشت پیک پنجم همچنان تغییری در شاخص‌ها ایجاد نشده است.

زالی از بستری بیش از ۹ هزار بیمار مبتلا به کرونا در استان تهران خبر داد و تاکید کرد: متأسفانه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پایتخت روزانه بیش از دو هزار بیمارمبتلا به کرونا نیز اضافه می‌شود.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهرتهران از تراز منفی شرایط کرونایی در مراکز درمانی خبر داد و گفت: علیرغم استقرار تیم‌های فعال ترخیص ولی همچنان نسبت بستری شدگان کرونایی در مقایسه با افراد مرخص شده از بیمارستان در تراز منفی است.

زالی با بیان این مهم که هم اکنون برای ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی از تخت‌های شناور و موقت در بیمارستان‌های تهران بهره برده ایم، مشارکت بیشتر سازمان‌های بیمه گر برای تسهیل شرایط بحرانی کرونا را خواستار شد.

استفاده از ظرفیت‌های هتلینگ و دریافت خدمات در منزل و درمان‌های موقت و سرپایی از جمله اقداماتی بود که با هدف کاهش ازدحام و کنترل کرونا توسط حوزه بهداشت و درمان کشور انجام شده، که دکتر زالی به آن اشاره کرد.

زالی در ادامه به بررسی آثار چرخش واریانت کرونای دلتا در کشور پرداخت و هشدار داد: ۱۲ برابر قدرت بیشتر سرایت پذیری در مقایسه با سوش آلفای انگلیسی وبروز علائم سخت‌تر کرونا از جمله خصوصیات این گونه‌ی جهش یافته است.

فرمانده عملیات مدیریت مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با بیان اینکه واریانت دلتا در مقایسه با سایر مدل‌های دیگر کرونا بیشتر نوجوانان و اطفال را هدف قرار داده، خاطرنشان کرد: سرایت پذیری این ویروس جهش یافته، در فضای باز نیز بسیار بالا گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه روند واکسیناسیون علیه covid-۱۹ در تهران با شتاب بیشتری در حرکت است، تأمین واکسن مکفی از منابع داخلی و خارجی را خواستار شد.

زالی ادامه داد: طبق آمار معدل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در تهران از ۳۹ درصد کمتر شده بنابراین لازم است برای پیشگیری از چرخش بیشتر، این موضوع و اعمال محدودیت‌های بیشتر به قید فوریت در دستور کار باشد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران در بخش دیگری تجمعات خانوادگی، استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی، کاهش تاب آوری اجتماعی مردم و خستگی و فرسودگی کادر درمان را از مهمترین چالش‌های پیش روی مقابله با کرونا ذکر کرد و تأمین منابع کافی مالی و تجهیزاتی خصوصاً در خط مقدم نبرد با کرونا را خواستار شد.


11175462
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است