بین‌الملل 13:44 - 22 خرداد 1400
یک مقام ارشد دولت بایدن گفت، گروه هفت کشور غنی امروز (شنبه) یک برنامه زیرساختی جدید جهانی در واکنش به ابتکار کمربند و جاده چین اعلام خواهد کرد.

گروه ۷ با یک پروژه زیرساختی به مصاف چین می‌رود

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مقام دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود، به خبرنگاران گفت ایالات متحده همچنین دیگر رهبران گروه هفت را برای "اقدام مشخص در مورد کار اجباری" در چین تحت فشار قرار میدهد و انتقاد از پکن را در اعلامیه پایانی خود وارد می‌کند.

این مقام آمریکایی گفت: این صرفا درباره رویارویی با محدودسازی چین نیست. اما تاکنون ما یک جایگزین مثبت ارائه نکرده ایم که بازتاب ارزشها، استانداردها و سبک عمل ما باشد.

ابتکارعمل کمربند و جاده چین یک طرح زیرساختی چندین تریلیون دلاری است که در سال ۲۰۱۳ به دستور شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین با ابتکار توسعه و سرمایه به جریان افتاد و از آسیا تا اروپا و فراتر از آن امتداد دارد. بیش از صد کشور به منظور همکاری با چین پروژه‌هایی در زمینه خط آهن، بنادر، بزرگراه‌ها و دیگر زیرساخت‌ها با چین به امضا رسانده‌اند.  

براساس آمار شرکت ریفینیتیو، تا اواسط سال گذشته بیش از ۲۶۰۰ پروژه به ارزش حدود چهار تریلیون دلار مرتبط با این ابتکارعمل گزارش شده است. با این حال وزارت خارجه چین ژوئن گذشته اعلام کرد حدود ۲۰ درصد از این پروژه‌ها به شدت تحت تاثیر پاندمی کرونا قرار گرفته‌اند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا ماه مارس به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس که میزبان نشست سه روزه رهبران گروه هفت در کشورش است، پیشنهاد داد تا این کشورها طرح رقابتی خودشان را ارائه دهند.

این مقام آمریکایی میگوید، غرب تاکنون از ارائه یک جایگزین مثبت برای "فقدان شفافیت، وضعیت محیط زیستی ضعیف و استانداردهای کار و رویکرد اجباری" دولت چین که بسیاری از کشورها را تحت تاثیر قرار داده است، ارائه کند.

این مقام مطلع همچنین گفت: بنابراین ما فردا یک ابتکارعمل زیرساختی جدید جهانی به همراه شرکایمان در گروه هفت معرفی میکنیم که صرفا جایگزینی برای ابتکار کمربند و جاده نخواهد بود.  

بایدن در مذاکراتش همچنین دیگر رهبران را تحت فشار قرار خواهد داد تا روشن کنند که آنها معتقدند "کار اجباری خدشه دار کردن کرامت انسانی و یک نمونه فاحش از رقابت اقتصادی ناعادلانه چین" است تا نشان دهد آنها در دفاع از حقوق بشر جدی هستند.

این مقام درباره اعلامیه پایانی که پس از خاتمه نشست در روز یکشنبه منتشر میشود، گفت: ما قصد داریم روی حوزه‌های خاصی مثل سین‌کیانگ تمرکز کنیم که در آنجا کار اجباری در جریان است و این همان جایی است که ما باید ارزشهایمان را به عنوان گروه هفت بیان کنیم.

او تاکید کرد که هنوز مشخص نیست که این طرح زیرساختی جهانی چگونه قرار است تامین مالی شود. این طرح شامل جمع آوری صدها میلیارد پول دولتی و خصوصی برای کمک به کاهش فاصله زیربنایی ۴۰ تریلیون دلاری در کشورهای نیازمند تا سال ۲۰۳۵ است.

انتهای پیام


11101427
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است