استانی 19:12 - 13 آذر 1400
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور:
ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: صندوق‌های قرض‌الحسنه تسهیل‌گر بین نهادهای حمایتی و مردم بوده که اساس تأسیس آنها برداشتن باری از دوش کارآفرینان است.

صندوق‌های قرض‌الحسنه تسهیل‌گر بین نهادهای حمایتی و مردم هستند

سردار محمد زهرایی در بازدید از صندوق قرض‌الحسنه محدثه بناب با بیان اینکه صندوق‌های قرض الحسنه همواره پشتیبان کارآفرینان تا رسیدن به اشتغال پایدار است، اظهار کرد: یکی از عوامل مهم کیفی‌سازی صندوق‌ها مشارکت بالای افراد در آن است که در این خصوص بعضی از روستاها از جمله روستای قره چپق ظرفیت قابل توجهی را در مشارکت صندوق دارد و این خود یک نقطه قوت به شمار می‌رود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: هر صندوق تا حد امکان یک رشته شغلی و یک محصول را باید مد نظر قرار دهد تا از پراکنده کاری جلوگیری شده و اثر فعالیت خود را به صورت موثر شاهد باشند.

همچنین در سفر رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور و بازید او از صندوق قرض‌الحسنه محدثه بناب، ۱۲ میلیارد ریال اعتبار در قالب وام‌های ۵۰۰ میلیون ریالی کم‌بهره در جهت اشتغالزایی روستایی به اعضای صندوق اختصاص داده شد.

این صندوق‌ها از اوایل سال ۹۷ به‌عنوان تسهیل‌گر صندوق‌های قرض‌الحسنه شهرستان بناب شروع به کار کرده و تاکنون تعداد ۴۸ صندوق تشکیل شده است که ۱۶ مورد از آن، صندوق‌هایی با سرگروهی آقایان و ۳۲ مورد آن با سرگروهی بانوان بوده است.

همچنین تعداد اعضایی که از سال ۹۷ تا به امروز عضو صندوق‌های قرض الحسنه اشتغالزایی و مردم یاری بناب شده‌اند، ۳ هزار و ۶۱۲ نفر و تعداد سرگروه‌ها ۲۶۲ نفر بوده است که در کل به طور میانگین هر صندوق ۳۰ نفر عضو دارد.

بنابر آمار ارائه شده، تا به امروز بواسطه صندوق‌های مذکور، به ۷۵۵ نفر به مبلغ ۵۱ میلیارد ریال وام اعطا شده است، این در حالی است که این صندوق‌ها برای یک هزار و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده‌اند.

همچنین عرصه‌هایی که مشمول اعطای این وام‌ها بوده، عبارتند از رشته پزی، گلدوزی، پخت نان روغنی، تهیه عرقیات گیاهی خانگی، قالیبافی و برخی دیگر از کارگاه‌های خرد و زودبازده و اکنون نیز نظر بر این است تا دو شرکت تعاونی در بناب تشکیل شود که یکی از آنها در روستای قره چپق با عنوان «شرکت مشاغل خانگی» احداث خواهد شد.

گفتنی است؛ بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج شهرستان بناب به منظور بررسی موانع و مشکلات کارآفرینان و صندوق‌های قرض الحسنه اشتغال با حضور سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، سرهنگ اسکندری مسئول بسیج سازندگی استان و مسئولان شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام


11350109
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است