اجتماعی 14:59 - 06 مهر 1401
مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران از تعیین تکلیف ۴۸پروژه بلاتکلیف شهری خبر داد.

تعیین تکلیف ۴۸پروژه بلاتکلیف شهری

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، مهدی شریفیان، مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران درباره سرانجام پروژه‌های بلاتکلیف اظهارداشت: در یک سال اخیر در دو حوزه معرفی فرصت های سرمایه گذاری جدید و تعیین تکلیف پروژه های سرمایه گذاری شده در سنوات گذشته که تعطیل شده بود؛ کارهای مهمی انجام دادیم.

وی افزود: در گام نخست بررسی های اولیه در این حوزه نشان می داد که در حوزه سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران با یکسری پروژه های رها شده روبه رو است که در صورت تعیین تکلیف و تکمیل این طرح ها می تواند برای مدیریت شهری تهران ۵۰ هزار میلیارد تومان آورده مالی داشته باشد.

وی با پرداختن به ۴۸ پروژه تعطیل شده که در سنوات گذشته در قالب مشارکت و سرمایه گذاری اجرای آن شروع و بعد از بروز اختلاف نظر متوقف شده بود، افزود:  در سال های اخیر اموال شهرداری  در این پروژه ها که تعطیل یا نیمه تعطیل شده بودند، حبس شده بود. به این مساله نیز اعتقاد داریم با رفع موانع و مشکلات این پروژه های نیمه کاره در سال اول ۵۰ هزار میلیارد تومان شهرداری تهران آزاد نمی شود بلکه باید کارهای فنی و اصولی برای رفع موانع این طرح های سرمایه گذاری انجام شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران ادامه داد: برای حل مشکلات هر کدام از پروژه ها یک راه حل فنی اتخاذ کردیم تا بتوانیم موانع پیش آمده را رفع کنیم و ما به عنوان شهرداری و شریک مقابل بتوانیم بهره برداری های خودمان را داشته باشیم.

وی بیان کرد: به عنوان مثال یکی از پروژه های متوقف شده در شهر تهران مشارکت برای ساخت هتل ۵ ستاره باران در منطقه ۳ بود که ۵ سال از توقف آن می گذشت و در گذشته شریک توانسته بود ۶ طبقه منفی و دو طبقه رو را بسازد که متوقف شده بود. با اقداماتی که انجام شد کار ساخت این هتل دوباره آغاز شد.

شریفیان یادآور شد: در برخی از پروژه های متوقف شده نیز شریک حاضر به ارائه سهم شهرداری نبود که با اقداماتی که انجام شد توانستیم سهم شهرداری را در این مشارکت زنده کنیم و با تکمیل آن و فروش در بورس کالا بخش قابل توجهی از منابع مالی و سود متعلق به این پروژه به مدیریت شهری و شریک بازگردانده می شود.

وی با بیان اینکه امسال سهم سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران در تحقق بودجه امسال ۲ هزار میلیارد تومان بود، تاکید کرد: این در حالی است که تا کنون توانسته ایم ۶ هزار میلیارد تومان از منابع مالی شهرداری در این حوزه را محقق کنیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران در ادامه گفت: این در حالی است که با رفع مشکل یک پروژه سرمایه گذاری در منطقه ۲۰ به ارزش هزار میلیارد تومان رقم تحقق و زنده کردن منابع مالی شهرداری تهران در این بخش بیشتر نیز می شود.

وی درباره مشکلات پروژه تجاری و مسکونی خلیج فارس واقع در منطقه ۲۰ افزود: این پروژه قرار بود تا در زمینی به مساحت  ۱۰ هزار متر مربع ساخته شود. در سال ۹۱ قرارداد این مشارکت منعقد شده بود اما شریک به دلیل اینکه توانایی مالی لازم را نداشت پروژه را متوقف کرده بود و کار را به شریک دیگری واگذار کرده بود که باز هم به دلیل عدم توانایی مالی در ساخت این پروژه متوقف شده بود.

مهدی شریفیان ادامه داد: در این دوره زمانی که می خواستیم از پروژه بازدید کنیم، اجازه ورود ما را به پروژه نمی دادند اما با پیگیری های قضایی توانستیم به این پروژه ورود کنیم و با رفع موانع فرایند ساخت از سر گرفته شد که ارزش این پروژه هزار  میلیارد تومان است.

پایان پیام/


11698558
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امداد و نجات اعلام کرد: تاکنون به بیش از ١٠ هزار نفر در جنوب کشور امدادرسانی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از شناسایی، تصویب و اجرایی شدن ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان در درگیری خیابانی در مرکز تهران با ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هرمزی گفت: با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب ۴۹۰۰ نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان امروز برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فردین رحمان‌نژاد از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است