استانی 12:12 - 08 آذر 1400
معاون آموزش و پرورش اردبیل خبر داد:
ایسنا/اردبیل معاون سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تاکنون ۱۰۷ هزار دانش‌آموز ۱۲ تا ۱۸ ساله در استان اردبیل موفق به تزریق واکسن کرونا شدند.

تزریق واکسن کرونا برای ۱۰۷ هزار دانش‌آموز در اردبیل

منصور صاحب ۸ آذر در نشست معاونان تربیت بدنی نواحی و مناطق آموزش و پرورش در اردبیل اظهار کرد: بخش عمده‌ای از معلمان تاکنون هر ۲ دز واکسن خود را دریافت کردند و تعداد اندک باقیمانده نیز به دلیل شرایط خاص و توصیه‌های پزشکی تاکنون موفق به تزریق واکسن نشدند که به آنها اعلام شده هر چه سریعتر در چرخه واکسیناسیون قرار گیرند.



وی تصریح کرد: واکسیناسیون دانش‌آموزان در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در استان اردبیل از همان روزهای نخست مهرماه آغاز شد و بر اساس اعلام دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش، استان اردبیل یکی از ۳ استان برتر کشور در طرح واکسیناسیون دانش‌آموزان قرار گرفته است.



معاون سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: از ۱۱۷ هزار دانش‌آموز پایه ششم تا دوازدهم در استان اردبیل تاکنون ۱۰۷ هزار دانش‌آموز دز اول و ۸۲ هزار دانش‌آموز دز دوم واکسن را دریافت کردند و کار واکسیناسیون همچنان ادامه دارد.



صاحب افزود: به رغم واکسیناسیون با توجه به زمزمه شروع سویه‌های جدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک و شستشوی مرتب دست‌ها مورد تاکید است و ما تلاش می‌کنیم در فضای مدرسه کمترین تراکم جمعیتی را داشته باشیم.



وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: وضعیت استان اردبیل رو به بهبود گذاشته و عمده شهرها در وضعیت آبی قرار دارند که قطعا نگه داشتن این شرایط سخت و دشوار به نظر می‌رسد و ضروری است همه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دوری از عادی‌انگاری سعی کنیم تا زمینه سلامت خود و دیگر شهروندان را مهیا کنیم.



صاحب به اجرای طرح ارتقا سواد حرکتی در بین دانش‌آموزان ابتدایی استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: بعد از اجرای موفق طرح کوچ در سال گذشته، امسال نیز معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفته تا برای آشنایی کودکان و نوجوانان با همراهی اولیا طرح سواد حرکتی را اجرا کند.



وی اضافه کرد: فاز اول این طرح با ثبت اطلاعات دقیق دانش‌آموزان در سطح استان انجام شد تا با همراهی معلمان تربیت بدنی در بخش‌های مختلف مهارت‌های بنیادی حرکتی برای دانش‌آموزان آموزش داده شود.



صاحب این حرکات را شامل پرتاب کردن، دریافت کردن، پریدن، لی لی کردن و حفظ تعادل اعلام کرد و گفت: باید در گروه سنی ۵ تا ۸ سال این آموزش‌ها مورد توجه قرار گیرد تا در پایه اول، دوم و سوم ابتدایی بخش عظیمی از این مهارت‌ها به دانش‌آموزان آموزش داده شود.



معاون سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: گام دوم اجرای این طرح در اسفندماه با همراهی اولیا خواهد بود که قطعا به ایجاد تحولی اساسی در حوزه آموزش و ارتقا سلامت دانش‌آموزان کمک خواهد کرد.



انتهای پیام


11341965
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است