گوناگون 12:26 - 08 آذر 1400
چنانچه مدیریت رستورانی را بر عهده دارید، حتما می‌دانید که مسائل بسیاری وجود دارد که در موفقیت رستوران شما دخیل است و رعایت کردن آن‌ها می‌تواند در پیشبرد اهداف شما برای داشتن مشتریان بیشتر کمک نماید.

11 راز مدیریت یک رستوران موفق

به گزارش ایسنا بنابراعلام گروه نرم افزاری باران، در حال حاضر نرم‌افزارها و سخت افزارهای متعددی مانند نرم‌افزار مدیریت رستوران، کیوسک سفارشگیر، تبلت سفارشگیر و... وجود دارد که می‌تواند در این خصوص به شما کمک نماید و تا حد زیادی وظایف مدیر رستوران را برای رسیدگی به امور مختلف تعدیل نماید. در این مطلب به چند نکته متذکر می‌شویم که با رعایت آن می‌توانید یک رستوران موفق را مدیریت کنید.

چه مواردی رستوران شما را به یک رستوران موفق تبدیل می‌کند؟

موفقیت در هر کاری نیاز به دانش، تخصص و تجربه دارد. مدیریت رستوران هم از این قاعده مستثنا نیست. در ادامه به چند مورد اشاره می‌کنیم:

1. استفاده از سیستم مدیریتی یکپارچه

یکی دیگر از عوامل مهمی در موفقیت رستوران این است که یک سیستم حسابداری رستوران داشته باشید و یا از یک نرم‌افزار رستوران کارآمد برای رسیدگی به حساب‌ها، خرید و فروش و... استفاده نمایید. ما در ادامه به قابلیت‌هایی که یک نرم‌افزار حسابداری رستوران می‌تواند در اختیار شما قرار دهد خواهیم پرداخت.

نرم‌افزار حسابداری چه تاثیری در مدیریت رستوران دارد؟

در حال حاضر نرم‌افزارهای رستوران مختلفی در بازار موجود است که با استفاده از آن می‌توان سیستم حسابداری رستوران را مدیریت کرده و با به کارگیری آن تا حد زیادی وظایف مدیر رستوران را کاهش داد. زیرا این نوع برنامه‌ها کمک می‌کند خیلی از کارها به صورت خودکار انجام شود و نیاز به استفاده از نیروی انسانی و صرف وقت بیشتری نداشته باشد. به این ترتیب مدیر رستوران می‌تواند وقت بیشتری را صرف عملکرد، مشتری مداری و کیفیت هر چه بیشتر غذا نماید. همچنین امکان بروز خطا در آن بسیار کم بوده و می‌توانید به راحتی به داده‌های آن اعتماد کنید. از جمله ویژگی‌های این دسته از نرم‌افزارها که یکی از آن‌ها نرم‌افزار رستوران باران می‌باشد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

11 راز مدیریت یک رستوران موفق

مدیریت کارکنان و پرسنل رستوران

تعیین سطوح قیمتی متفاوت برای مشتریان و محصولات

قابلیت اتصال به کالرآیدی

قابلیت ثبت چند فاکتور به طور همزمان

قابلیت اتصال به انواع کارتخوان‌ها

ثبت اسناد دریافتی و پرداختی

تعریف انواع روش‌های تخفیف به مشتریان

امکان مدیریت پیک و راننده

مدیریت سالن، رزرو میزها

دریافت ترازنامه و صورت سودوزیان

2. مشتری مداری

یکی از مواردی که به شما کمک می‌کند تا همیشه رستوران موفقی داشته باشید و مشتریان علاقه‌مند به حضور در رستوران شما و صرف غذا باشند، حفظ مشتری بر اساس مشتری مداری و رعایت موارد اخلاقی است.

3. شناخت و تسلط روی بازار

مدیر رستوران آگاه، فردی است که بتواند به طور مرتب بازار را بررسی کرده و رقبای خود را بشناسد و با نیازهای مشتریان خود آشنا باشد.

4. بازاریابی منظم

از دیگر کارهایی که باعث می‌شود مدیریت رستوران بتواند در کار خود موفق باشد برخورداری از یک تیم بازاریابی پر تلاش است تا بتوانند به صورت حرفه‌ای بازار را آنالیز کرده و نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کرده و بتوانند با ارائه مشاوره‌های علمی به مدیریت رستوران کمک کنند تا بهترین تصمیم‌گیری را در پیشبرد اهداف رستوران و رضایت مشتریان داشته باشند.

5. کیفیت غذا

یکی دیگر از نکاتی که باعث می‌شود مشتریان علاقه‌مند باشند رستوران شما را برای صرف غذا انتخاب کنند، ارائه غذا با کیفیت بسیار بالا است، به طوری که مدیریت رستوران به طور کامل بر خرید مواد غذایی تازه و همچنین پخت غذایی که به مذاق مشتری خوشایند است، اشراف داشته باشد.

6. حفظ ارتباط مجازی با مشتریان

یکی از عواملی که کمک می‌کند بتوانید در مدیریت رستوران خود موفق گردید، این است که ارتباط خود را علاوه بر داخل رستوران، در فضای مجازی نیز با مشتریانتان حفظ نمایید. به عنوان مثال پیجی در اینستاگرام داشته و یا سایتی را طراحی کنید که مشتریان بتوانند از منوی غذای شما، ساعات کاری، تخفیف‌ها و... مطلع شوند.

7. طراحی منوی حرفه ای

منوی رستوران شما معرف هویت شماست. حتما در طراحی آن نکات حرفه‌ای و روانشناسی را رعایت کرده و همواره منوی خود را به  روز نگه دارید.

8. رعایت مسائل بهداشتی

اگر بهترین دکوراسیون داخلی را هم اجرا کرده باشید ولی پرسنل شما به نظافت رستوران توجه نکنند بعد از مدتی رستورانتان نمای خود را از دست می‌دهد. به خصوص که این روزها به علت ویروس کرونا، مردم بیشتر از گذشته روی نکات بهداشتی حساس شده‌اند. 

9. خلاق باشید

کسب‌وکارهای موفق همواره در حوزه فعالیت خود خلاق و پیشرو هستند. از کپی شدن ایده‌هایتان نترسید. رستورانی که ایده‌های نوآورانه شما را تکرار می‌کند همواره یک قدم از شما عقب‌تر است. 

10. آموزش مستمر پرسنل

اگر می‌خواهید دانش تخصصی آشپزهایتان همیشه به‌روز باشد و گارسون‌هایتان به صورت حرفه‌ای با مشتریان رفتار کنند، باید هر روز برای آموزش پرسنل رستوران‌تان برنامه‌ریزی داشته باشید. 

11. انتقادپذیری

یک مدیر موفق همواره کمبودهای کسب‌وکارش را می‌پذیرد و در راستای رفع آن‌ها تلاش می‌کند. فرقی نمی‌کند این نقدها از سمت پرسنل به او گوشزد شود و یا مشتریان رستوران.

11 راز مدیریت یک رستوران موفق

گروه نرم‌افزاری باران

شرکت نرم‌افزاری باران در زمینه طراحی نرم‌افزار رستوران و فروشگاه فعالیت داشته و می‌تواند به شما در امر مدیریت رستوران و فروشگاه و تبدیل شدن به یک رستوران موفق کمک نماید. برای اطلاع از نرم‌افزارهای مختلف باران می‌توانید به سایت این مجموعه به آدرس الکترونیکی  www.baransys.com مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 05131077 تماس حاصل فرمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی


11342012
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است