بین‌الملل 20:15 - 13 آذر 1400
شرکت صنایع نظامی عربستان سعودی روز شنبه از راه اندازی یک سرمایه گذاری مشترک بین شرکت فرانسوی Vijac Aero و شرکت سعودی Dussur برای ساخت کارخانه بدنه هواپیما در عربستان خبر داد.

سرمایه‌گذاری نظامی مشترک عربستان با یک شرکت فرانسوی

به گزارش ایسنا، شرکت صنایع نظامی عربستان سعودی سرمایه گذاری مشترکی را بین شرکت‌های Vijac Aero فرانسه و Dussur عربستان برای ساخت کارخانه بدنه هواپیما راه‌اندازی کرده است.

این شرکت اضافه کرد که انتظار می‌رود درآمد این پروژه مشترک تا سال ۲۰۳۰ به ۲۰۰ میلیون دلار برسد.

این سرمایه گذاری مشترک در مجمع سرمایه گذاری عربستان و فرانسه که در حاشیه سفر امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه به عربستان سعودی برگزار شد، اعلام شد.

منابع سعودی اعلام کردند که توسعه توانمندی‌ها و قابلیت‌های عربستان در صنعت ساخت بدنه هواپیما و آموزش مهندسان و تکنسین‌های سعودی و همچنین تقویت بومی‌سازی صنایع نظامی و هوانوردی غیرنظامی در راستای طرح چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان از جمله امتیازات دیگر این سرمایه گذاری مشترک است.

رئیس‌جمهوری فرانسه امروز برای دیداری رو در رو با ولیعهد عربستان وارد ریاض شد و نخستین مقام بلندپایه غربی است که از زمان قتل خاشقجی در ۲۰۱۸ وارد کاخ پادشاهی عربستان می‌شود.

فرانسه یکی از تامین کنندگان اصلی سلاح برای عربستان نیز هست؛ اما در پی درگیری‌ها در یمن که اکنون به یکی از بدترین بحران‌های بشری جهان بدل شده در تامین تسلیحاتی برای ریاض تحت فشار قرار دارد.

انتهای پیام


11350178
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه الجزیره قطر بامداد پنجشنبه از حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد موسوم به (ATACMS) به اوکراین را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی کاهش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل خواستار انجام تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره گور‌های دسته جمعی در غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس مالزی از دستگیری فردی با تابعیت دوگانه فرانسوی ـ اسرائیلی خبر داد که قصد داشت دفتر حماس در مالزی را مورد حمله تروریستی قرار دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهوری مصر، امروز (چهارشنبه) درباره عواقب هر گونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است