استانی 23:46 - 09 بهمن 1401

آمار مصدومان خوی به ۱۰۷۵ نفر رسید/توزیع ۵۰۰۰پرس غذای گرم

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان یکشنبه شب در گفتگوی خبری در خصوص آخرین روند امدادرسانی در مناطق زلزله زده خوی اظهار کرد: ۱۰۷۵ نفر مصدوم تا کنون به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد ۷۶ نفر در مراکز درمانی شهرستان خوی بستری شدند.

وی ادامه داد: ۱۱۵ نفر از مصدومان به سایر مراکز درمانی شهرستانهای سلماس، ارومیه ، مرند و تبریز اعزام شدند.

معتمدیان با بیان اینکه از همان ساعات اولیه وقوع زلزله واحدهای امدادی فعالیت خود را در مناطق زلزله زده شهرستان خوی آغاز کردند، افزود: با تلاش جمعیت هلال احمر استان ۲۱ اردوگاه و کمپ اسکان اضطراری در سطح شهرستان خوی ایجاد شده است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تا کنون ۵ هزار دستگاه چادر در مناطق مختلف وقوع زلزله در بین زلزله زدگان توزیع شده است، عنوان کرد: در کنار تامین برخی از نیازمندیهای از جمله پتو و زیر انداز، بیش از ۴ هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته توزیع شده است .

معتمدیان افزود: از امشب در هر وعده ۵ هزار پرس غذای گرم پخت و توزیع می شود و از فردا بر اساس نیاز مردم تعداد غذا توزیع شده افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی واحدهای آسیب دیده توسط ۷۰ اکیپ بنیاد مسکن از صبح امروز آغاز شده است و در صورت نیاز تعداد اکیپ ها افزایش خواهند یافت، افزود: حداکثر تا ۷۲ ساعت آینده بصورت سه شیفته ارزیابی ها انجام خواهد شد تا نتایج حاصله برای تعیین خسارت به دولت ارائه‌ شود

معتمدیان با اشاره به اینکه با تلاش تمامی نیروهای امدادی و حضور نیروهای مسلح روند خدمت رسانی از صبح امروز سرعت گرفته است، اضافه کرد: همکاری خوبی بین نهادهای مختلف برای امداد رسانی به زلزله زدگان وجود دارد.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه نیروی انتظامی امنیت کامل مناطق زلزله زده را فراهم کرده است، گفت: با توجه به وقوع پس لرزه ها ، مردم هوشیاری و خونسردی خود را حفظ کنند، خدمات متمرکز در کمپ ها و اردوگاهای اسکان اضطراری به مردم ارائه می شود.


11799352
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است