گوناگون 10:54 - 16 اردیبهشت 1400
همان گونه که می دانید، ساخت سازه های بتنی نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است به گونه ایی که امروزه بیشتر ساختمان در سطح کشور ما از نوع ساختمان بتنی هستند. بنابراین به صورت کلی ساخت و ساز در همه جای کشور ما با بتن ارتباط دارد و به همین دلیل همیشه به دنبال بهترین راه برای ساخت بتن در کارگاه های ساخت و ساز و ... هستیم.

خرید، فروش و قیمت بتونیر یا میکسر بتن

به گزارش ایسنا بنابر اعلام شرکت نیکاکورپ، این شرکت یکی از بزرگ ترین تولید کننده و تامین کننده ماشین آلات ساختمانی است که در سال پیشرفت تولید اقدام به فعالیت گسترده کرده است لطفا برای تهیه بتونیر و اطلاع از انواع میکسر بتن با کارشناسان ما در نیکاکورپ تماس بگیرید.

بتونیر چیست؟

قبل از آن که به تعریف بتونیر بپردازیم، باید بیان شود که برای ساخت بتن از سیمان و سنگدانه (شن و ماسه) و آب استفاده می شود. که تمامی این مواد با یک دیگر ترکیب می شوند (با نسبت های مشخص) و بتن را تشکیل می دهند، هم چنین باید اشاره داشت که علاوه بر مواد نام برده شده از مواد افزودنی دیگر نیز به ترکیب اضافه می نماید.

برای ترکیب کردن تمامی این مواد و ساخت بتن، به یک تجهیز بسیار مهم به نام بتونیر نیاز داریم. بتونیر با هم زدن و ترکیب کردن تمامی مواد می تواند بتن را درست کند، در واقع می توان اذعان داشت که بتونیر به عنوان یک مخلوط کن به حساب می آید و برای ساخت بتن در مقادیر کم از این تجهیز استفاده می شود. از دیگر نام های بتونیر می توان به میکسر بتن، خلاطه و بتن ساز اشاره داشت.

کاربردهای مختلف بتونیر:

بتونیر در جاهای بسیار مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و کاربردهای بسیار خاصی دارد. از جمله مهم ترین کاربردهای بتونیر می توان به موارد مهم زیر اشاره داشت:

· هم زدن و مخلوط کردن مواد برای ساخت بتن در مقادیر بسیار متفاوت

· استفاده از بتونیر در آزمایشگاه های عمرانی برای انجام تست های مختلف آزمایشگاهی

· ترکیب و مخلوط کردن مواد با مقدارهای گوناگون برای کاربرد های متفاوت به خصوص در صنعت

· بتن ریزی در پروژه های نسبتا کوچک مانند ساختمان ها و ... از بتونیر می توان استفاده کرد.

انواع بتونیر:

بتونیر انواع و اقسام بسیار مختلفی دارد که شما می توانید بر اساس نوع نیاز خود و هم چنین انتظاری که از این دستگاه دارید، انواع آن را تهیه فرمایید.

بتونیر از نظر ظرفیت در موارد زیر وجود دارد:

· 120 لیتری

· 250 لیتری

· 300 لیتری

· 400 لیتری

· 500 لیتری

· 750 لیتری

· 1000 لیتری

انواع بتونیر از نظر موتور به صورت زیر می باشند:

· موتور بنزینی

· موتور دیزلی

· برقی

بتونیر در انواع دنده کمری و دنده زیری نیز وجود دارد. 

دو نکته بسیار مهم:

· این دستگاه با چرخش دیگ خود و برخورد پره های داخل دیگ با مواد می تواند بتن را بسازد و به صورت کلی بتنی که از بتونیر ساخته می شود کیفیت بسیار بالایی ندارد.

· هرچه ظرفیت بتونیر بالاتر باشد، بتن ساخته شده نیز از کیفیت کم تری برخوردار خواهد بود. برای مثال بتن ساخته شده با ظرفیت 700 کیفیت کمتری نسبت به بتن ساخته شده با ظرفیت 300 دارد.

بتونیر بنزینی:

همان گونه که مشخص است، سوخت این بتونیرها از بنزین می باشد. این نوع از بتونیرها یکی از متداول ترین انواع بتونیر می باشند که نسبت به انواع دیگر بتونیر ها کارآمدتر هستند. به صورت کلی موتورهای بنزینی بتونیر از قدرت بیشتر و بهتری برخوردار هستند و می تواند با قدرت بیشتری مواد را با یک دیگر ترکیب نمایند.

بتونیر دیزلی:

ساخت مصرفی در این نوع بتونیر ها گازوئیل است. این نوع از بتونیرها برای نمونه های سنگین (ظرفیت بالا بتونیر مانند 700 و 1000) استفاده می شود. موتورهای بسیار مختلفی برای بتونیر دیزلی وجود دارد که شما می توانید بر اساس میزان بودجه در نظر گرفته برای خرید بتونیر دیزلی، آن ها را انتخاب نمایید.

بتونیر برقی:

در بتونیرهای برقی از الکتروموتورهای سه فاز و تک فاز استفاده می شود. برق لازم برای این بتونیرها همان برق 220 ولت شهری یا 380 ولت صنعتی می باشد. بتونیرهای برقی بیشتر برای مکان ها و کارگاه هایی مناسب است که دسترسی به نیروی برق در آن جا وجود دارد.

نکات  بسیار مهم:

· در همه مراحل ساخت و انتقال بتن به پروژه مورد نظر، باید میکسر بتن فعالیت داشته باشد و مواد مخلوط گردد.

· باید بدانید که آماده شدن بتن به معنای خاموش کردن دستگاه میکسر بتن یا بتونیر نمی باشد. به دلیل آن که بتن به سرعت سفت شده و به اصطلاح خودش را می گیرد و هم چنین به راحتی می تواند به دیگ دستگاه بتونیر یا میکسر بتن آسیب وارد کند.

· نکته بسیار مهم این است که باید بعد از انجام عملیات بتن ریزی و ساخت بتن، تمامی دیگ و تجهیزات بتونیر تمیز شده و شستشو شود به دلیل آن که اگر شستشو نشود می تواند به تجهیزات آسیب وارد کند.

· باقی ماندن هر گونه ضایعات بتن حتی شیرابه حاصل از آن باعث استهلاک هر چه سریع تر دستگاه و هم چنین خرابی آن خواهد شد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت نیکا کورپ مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی


11054659
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است