استانی 17:45 - 13 آذر 1400
استاندار آذربایجان غربی:
ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت بازنگری در فعالیت های ساختاری سازمان همیاری شهرداری های استان، گفت: استفاده از مدیران توانمند، در حوزه های اقتصادی ، مالی و حقوقی و پاسخگویی مناسب و حل مشکلات حقوقی می تواند در برون رفت سازمان همیاری شهرداری ها از مشکلات موثر باشد.

شهرداران از نیروهای متخصص و متعهد در مدیریت های شهری استفاده کنند

 محمدصادق معتمدیان امروز ۱۳ آذرماه در نخستین جلسه شورای عمومی سازمان همیاری شهرداریهای استان در سال جاری، با انتقاد از وضعیت نامناسب سیستم مدیریتی سازمان همیاری شهردایهای استان و نبود عزم جدی برای رفع مسائل و مشکلات این سازمان در سالهای گذشته گفت: تمام افراد دخیل در این موضوع باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند. 

وی عمل به قانون، نظارت های مداوم و برخورد با فعالیت های غیر قانونی در اولویت های این سازمان خواهد بود تا جایگاه واقعی سازمان همیاری شهرداری های استان به عنوان یک نهاد اقتصادی به دست بیاید.

معتمدیان با تاکید بر شفاف سازی دارایی های سازمان همیاری و مولد سازی این دارایی ها، گفت: از این دارایی ها در جهت رونق اقتصادی سازمان همیاری شهرداری ها باید استفاده شود. 

استاندار آذربایجان غربی کاهش و صرفه جویی در هزینه های سازمان همیاری شهرداری ها را یادآور شد و افزود: این سازمان با ایجاد شرکت های توانمند و دارای رتبه وارد اجرای پروژه های عمرانی استان شده و شهرداری ها نیز با رعایت ضوابط و مقررات از ظرفیت سازمان همیاری شهرداری های استان برای اجرای پروژه های خود استفاده کنند. 

وی باید تلاش شود با اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی سازمان همیاری شهرداری ها کسب درآمد کرده و سود ده شود تا شهرداری ها بتوانند از مزایای این سازمان در پیشبرد اهداف سازمانی خود استفاده کنند. 

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از نیروهای  متخصص، متعهد، با روحیه جهادی در مدیریت های شهری مورد تاکید قرار داد و افزود: برای رفع مشکلات نیازمند ترویج فرهنگ کار و تلاش و روحیه جهادی و تلاش شبانه روزی هستیم. 

معتمدیان برنامه ریزی مناسب در فعالیت های شهری و حضور مداوم در بین مردم و پیگیری مطالبات آنان توسط شهرداران را مورد تاکید قرار داد و افزود: مهمترین برنامه و سیاست شهرداران کاهش هزینه ها، صرفه جویی و ایجاد درآمد های پایدار برای شهرداری ها باشد. 

استاندار آذربایجان غربی همچنین توجه به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در کنار فعالیت های عمرانی را خواستار شد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه با مهاجرت روستائیان به شهرها ، حاشیه نشینی ایجاد شده و این مسئله موجب بروز برخی مشکلات شهری شده است ادامه داد: به هیچ عنوان اجازه گسترش حاشیه نشینی در شهر ها نمی دهیم و ضروری است که این مناطق در شهرها ساماندهی شوند. 

استاندار آذربایجان غربی بر تدوین و اجرای طرح جامعه شهری و بازنگری برخی از مفاد این طرح ها در شهرهای استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: تدوین طرح های تفصیلی در شهرهای استان در اولویت برنامه های شهرداریها قرار گیرد. 

انتهای پیام


11349977
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است