استانی 21:23 - 29 دی 1400

آمادگی سپاه برای برف‌روبی در شهر اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، شکرالله عبدی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان اردبیل اظهار کرد: تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) به همراه نیروها و ماشین‌آلات و تجهیزات در کنار ستاد مدیریت بحران استان است تا در برف‌روبی جاده‌ها و داخل شهر اردبیل همکاری لازم را انجام دهد.

وی ورود ۵۰۰ نفر نیروی بسیجی و جهادی را در برف‌روبی سطح شهر اردبیل همچنین پاکسازی محلات و کوچه‌ها در شرایط سخت بارش سنگین برف تصریح کرد: ما هیچ محدودیتی در تأمین کریدر، کمپرسی و لودر برای دستگاه‌های خدمات‌رسان نداریم چرا که اموال مردم باید در خدمت آنها بوده و هر چه سریع‌تر معابر سطح شهر اردبیل از برف پاکسازی شود.

جانشین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در مورد عدم همکاری برخی از شهروندان با شهرداری در برف‌روبی معابر و کوچه‌ها گفت: تلاش بر این است تا با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها اطلاع‌رسانی به نحوی انجام شود تا از پارک خودروها در مسیرهای مختلف جلوگیری شده و امکان برف‌روبی سریع فراهم آید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل نیز افزود: تمامی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات سنگین این نهاد انقلابی اعم از لودر، گریدر و کمپرسی در خدمت شهرداری و مجموعه راهداری است تا سرعت عملیات بیشتری را در برف‌روبی شاهد باشیم.

فرهاد سبحانی خاطر نشان کرد: حتی از شهرهای دیگر استان فراخوان خودروهای سنگین انجام شده تا به همراه رانندگان این خودروها در سطح شهر اردبیل به برف‌روبی کمک کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز اضافه کرد: ۱۰ لودر، ۳۵ دستگاه کامیون و ۱۲ دستگاه بولدوزر که فعال در مجموعه‌های معدنی استان هستند، آماده حضور و مشارکت در برف‌روبی سطح شهر اردبیل هستند.

رامین صادقی بیان کرد: در منطقه شیران خود اهالی به بازگشایی مسیرهای مختلف کمک کرده و در برخی مناطق نیز نیاز به انتقال این خودروها و وسایط نقلیه سنگین به شهر اردبیل است که انتظار می‌رود از طریق تریلی کمرشکن این کار به انجام برسد.

وی در مورد تأمین نان مورد نیاز برخی از روستاییان نیز اظهار کرد: تعدادی از نانواییان به صورت کشیک در حال پخت نان هستند و با اعلام ستاد مدیریت بحران امکان بسته‌بندی و ارسال نان به مناطق روستایی دورافتاده وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز با اعلام شماره ۱۲۳ به عنوان گشت اورژانس اجتماعی تصریح کرد: شهروندانی که بی‌پناه بوده و یا جای خواب ندارند، می‌توانند از طریق اورژانس اجتماعی در محل گرم نگهداری شوند.

بهزاد ستاری از جمع‌آوری ۱۱ معتاد متجاهر و هفت نفر آسیب‌دیده در روزهای اخیر و اسکان آنها در محیط گرم خبر داد و گفت: در صورت نیاز هموطنان می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۳ اطلاعاتی را در مورد افراد نیازمند به سرپناه در اختیار بهزیستی قرار دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز به تلاش راهداران در عملیات برف‌روبی و مجموعه شهرداری در ساماندهی وضعیت داخل شهر اشاره کرد و افزود: این تلاش‌ها جای قدردانی دارد و ما آمادگی داریم خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین خود را در اختیار این ۲ مجموعه قرار دهیم.

محبوب حیدری خاطرنشان کرد: تمامی ماشین‌آلاتی که در محورهای مواصلاتی استان با هدف توسعه بزرگراه در حال فعالیت هستند، امکان ارائه خدمات را به هموطنان دارند که در محور اردبیل – سرچم، اردبیل – مشگین‌شهر و نیر – سراب امکان استفاده از این ماشین‌آلات وجود دارد.


11418059
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است