سیاسی 21:31 - 13 مرداد 1400
در نامه ای به دبیر کل سازمان بین المللی دریانوردی
سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن، با ارسال نامه ای به دبیر کل سازمان بین المللی دریانوردی مستقر در لندن، ضمن محکوم کردن خبرسازی‌های دروغین در مورد اقدامات ایران برای آسیب زدن به امنیت دریانوردی در خلیج فارس و دریای عمان،از جامعه بین‌المللی درخواست کرد که برای مقابله با این مواضع بی ثبات کننده، همکاری کنند.

سفیر ایران در لندن اتهامات ساختگی علیه ایران را محکوم کرد

به گزارش ایسنا، محسن بهاروند در این نامه ضمن رد همه اتهامات بی پایه و اساس که جملگی با انگیزه‌های سیاسی و به منظور ایجاد بی‌ثباتی و آسیب وارد آوردن به امنیت و سلامت دریانوردی،مطرح شده اند،تعهد کشورمان را به حفظ امنیت و ایمنی دریانوردی یادآوری کرده و نوشته است که  ما معقدیم که حفظ امنیت دریانوردی در جهت منافع ایران و جامعه بین‌المللی است.

این دیپلمات ارشد کشورمان در ادامه این نامه خاطر نشان کرده که رفتارهای ماجراجویانه و مغرضانه تعداد خاصی از کشورها، با زبانی آمیخته با زور و تهدید، علیه جمهوری اسلامی ایران، نه تنها ناقض اصل عدم توسل به زور برای مبنای منشور سازمان ملل متحد می‌باشد، بلکه امنیت دریانوردی بین‌المللی را در دراز مدت در منطقه به خطر می اندازد.

وی در پایان این نامه از همه کشورها و بازیگران بین‌المللی که متعهد به اصول پذیرفته شده حقوق بین‌الملل، شامل کنوانسیون سازمان بین‌المللی دریانوردی مرتبط با امنیت و ایمنی کشتیرانی می‌باشند،درخواست کرد که این رفتارهای بی‌ثبات کننده در منطقه را محکوم نموده و با حسن نیت در جهت تامین امنیت دریانوردی در همه آبراهای بین‌المللی شامل خلیج فارس و دریای عمان  همکاری نمایند.

انتهای پیام


11175820
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی به مناسبت فرارسیدن بیست و نهم فروردین ماه، «روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی» پیامی صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دولت اصلاحات گفت: عملیات پهپادی و موشکی ایران علیه اسرائیل با لحاظ همه جوانب امر در چارچوب مقررات روشن و مناسبات قانونی بین‌المللی صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان از همتای اندونزی خود برای سفر به تهران دعوت کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیسی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران را گواه شکست و استیصال این رژیم دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه درگذشت تعدادی از شهروندان عمانی در حادثه ناگوار سیل در این کشور را تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله با قاچاق و اجرای دقیق قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی با همکاری همه دستگاه‌ها تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ستاد انتخابات کشور، کلیات جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نگاهداری درباره واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک‌ها گفت: واگذاری باشگاه‌های ورزشی به بانک‌ها مغایر نهی رهبری و قانون رفع موانع تولید است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت رئیسه مجلس بیانیه ۲۲۰ نفر از نمایندگان در حمایت از راهبرد‌ها و تولیدات قرآنی رسانه ملی را قرائت کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است