استانی 12:51 - 07 خرداد 1401

اختصاص ۷۰ میلیارد تومان برای مقابله با ریزگردها در سرخس

به گزارش خبرنگار مهر، حسن نوری‌زاده صبح شنبه در محل فرمانداری سرخس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور احیا و ایجاد پوشش گیاهی و کشت وسیع گونه‌های جدید در ۱۳۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی سرزمینی شهرستان سرخس که کانون داخلی ریزگردها است، وزارت نفت اعتباری به میزان ۷۰ میلیارد تومان برای مقابله با ریزگردها در شهرستان سرخس اختصاص می‌دهد.

سرپرست فرمانداری سرخس بیان کرد: با توجه به مشکلات جدی در خصوص شن‌های روان و پدیده گرد و غبار به منظور تثبیت و جلوگیری از وضعیت کنونی از ابتدای حضور در شهرستان پیگیر این موضوع هستم.

وی افزود: خوشبختانه وزارت نفت با تخصیص این میزان اعتبار طی ۵ سال با محوریت منابع طبیعی خراسان رضوی پروژه احیای پوشش گیاهی و اقدامات پیشگیرانه و مقابله با ریزگردها را در کانون خانگیران اجرایی می‌کند.

نوری زاده بیان کرد: عملکرد غلط درحفظ پوشش گیاهی، جلوگیری نکردن از چرای بیش از حد و نبود تعادل بین دام و مرتع، سرقت درختان تاغ، تخریب مراتع به‌ویژه در حوزه تخته گلداد و واویلا و عملکرد نامناسب دستگاه‌های متولی در حوزه داخلی سبب شده امروز با شرایط سختی در شهرستان سرخس روبه رو شویم.


11575834
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است