استانی 12:50 - 07 خرداد 1401

توجه به ابعاد مختلف شخصیت «میرزا کوچک خان» در کنگره ملی

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر شنبه در جلسه هم اندیشی برگزاری کنگره شهید میرزا کوچک جنگلی با اشاره به اینکه هر گفتار و رفتاری که عملیاتی می‌شود ماندگار است، اظهار کرد: باید به این توجه شود که هدف از برگزاری این کنگره چیست.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی بزرگترین سازه فرهنگی جهان اسلام محسوب می‌شود لذا باید به بازخوردها و بازتاب‌های آن دقت نظر شود، گفت: با آرام شدن بیماری کرونا و فراهم شدن حضور در اربعین حسینی باید از این سازه فرهنگی استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با اشاره به اینکه معرفی واضح و بدون پرده و سانسور میرزا به نسل معاصر و آینده باید یکی از اهداف اصلی این کنگره در نظر گرفته شود، افزود: با توجه به اینکه این نخستین کنگره بزرگ میرزا بوده لذا ذخیره و بستری روشنگری برای آیندگان است.

رفع شبهات علیه میرزا کوچک در دستور کار باشد

وی با تأکید بر لزوم رفع شبهاتی که تاکنون به میرزا کوچک نسبت داده شده است، تصریح کرد: این موضوع باید از سوی کمیته علمی و سایر کمیته‌های کنگره مورد توجه ویژه قرار گیرد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه الگوسازی از میرزا کوچک باید در دستور کار این کنگره قرار گیرد، اضافه کرد: این الگوسازی باید در عرصه مبارزه و جهاد، بندگی و اطاعت از پروردگار، سبک زندگی میرزا کوچک با توجه به هجمه‌های دشمنان نیز باید در این بخش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه امروز به گونه‌ای عمل شده که دنیا از ظلم و ستم آمریکا و صهیونیست فاصله بگیرند، ادامه داد: امروز عرصه تبیین ظلم و ستم آمریکا و صهیونیست‌ها است نباید اجازه داد فضاسازی‌ها ما را از جنایات آنها دور کند.

امام جمعه رشت به مغفول ماندن امور فرهنگی اشاره و تأکید کرد: در هر دوره‌ای دشمنان با بزرگنمایی برخی مسائل تلاش می‌کند تا ما را از بیان سبک زندگی اسلامی و ایرانی دور کند.

وی با بیان اینکه رهبریت دینی باید اطاعت پذیری مطلق داشته باشد، بیان کرد: به واسطه رفتار برخی خواص باید به خروج برنامه‌های فرهنگی توجه ویژه شود.

پرهیز از هرگونه ولنگاری فرهنگی و رفتاری در کنگره میرزا

آیت الله فلاحتی در ادامه با تأکید بر اینکه کمیته‌های کنگره میرزا کوچک باید کارهای فاخر را با سرعت و دقت بالا آغاز کنند، ادامه داد: باید کمبودها و نواقص کار باید از همین امروز دیده و رفع شود زیرا قرار بر برگزاری یک کار فاخر ملی و بین المللی است.

وی با اشاره به لزوم شناسایی همه چهره‌های در حوزه‌های مختلف مربوط با موضوع میرزا کوچک جنگلی، اظهار کرد: در این راستا باید از همه ظرفیت‌ها در نقاط مختلف روستایی استفاده شود و کمیته‌ها به صورت مستمر برای شناسایی نواقص و مشکلات جلسه برگزار کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه گزارش دهی از سوی کمیته‌ها برای پرهیز از هرگونه موازی کاری باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: برای نشان کنگره میرزا نیز باید دقت لازم شود زیرا این نشان برای همیشه ماندگار خواهد بود.

وی در ادامه با تأکید بر پرهیز از اجرای تعداد زیاد اجلاسیه و برنامه و کیفی کردن برنامه‌ها این کنگره، بیان کرد: نباید کثرت برنامه سبب شود که نتوانید به تعهدات خود عمل کنیم.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه باید از هرگونه ولنگاری فرهنگی و رفتاری در این کنگره جدا خودداری شود، ادامه داد: نباید هیچ حاشیه سازی برای این کنگره ایجاد شود.

وی تأکید کرد: از هم اکنون باید ظرفیت‌های فضای مجازی و رسانه‌ای استان گیلان وارد عمل شوند.


11575838
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است