فرهنگی‌هنری 12:09 - 08 آذر 1400
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه تمام جوانب بازگشایی‌ها توسط ستاد کرونا بررسی می‌شود، گفت: بازگشایی مدارس در شرایطی مورد تصمیم گیری نهایی قرار می‌گیرد که موارد اساسی مورد ملاحظه باشد.

بررسی تمام جوانب بازگشایی مدارس از سوی ستاد کرونا

به گزارش ایسنا، دکتر محمدمهدی گویا در بخش دیگری از نشست خبری خود در پاسخ به سوال ایسنا درخصوص لزوم توجه به سیاست‌های بازگشایی مدارس در شرایط شیوع کرونای اُمیکرون، اظهارکرد: بازگشایی مدارس در ستاد ملی کرونا تصمیم گیری می‌شود که خبره ترین افراد کشور در آن حضور دارند و تمام جوانب بازگشایی یا عدم بازگشایی را بررسی می‌کنند. این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهم که هیچ تصمیمی اکنون بدون وجود شواهد علمی انجام نخواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اضافه کرد: درمورد سویه جدید کرونا هنوز خیلی سوالات باقی و آنچه که باعث نگرانی است، فقط تغییراتی است که در ساختار ژنتیکی ویروس ایجاد شده است اما وقتی این تغییرات در ساختار ژنتیکی رخ می‌دهد و اینکه در آینده چه می‌شود هنوز نمی‌توانیم پاسخ دهیم و اگر خوشبینانه نگاه کنیم ظرف دوتا سه هفته آینده خیلی از این سوالات را می‌توان پاسخ داد اما بازگشایی مدارس در شرایطی مورد تصمیم گیری نهایی قرار می‌گیرد که موارد اساسی مورد ملاحظه باشد.

وی افزود: در تمام مرزهای رسمی کشور مراقبت مرزی داریم که شرح وظیفه مشخص دارند و هر تغییری که در وضعیت کشور و دنیا رخ می‌دهد، اطلاع رسانی و دستورالعمل جدید صادر می‌شود. برای همین سویه جدید هم دستورالعمل‌های مراقبتی روز جمعه به سرعت در اختیار ماموران مرزی قرار گرفت و شخص وزیر نیز روز شنبه سرزده از فرودگاه امام خمینی باردید کردند و همه ماموران ما به وظایف خود آگاه هستند.

گویا در ادامه گفت: ما کار سختی پیش رو داریم چون پرواز مستقیم به هیچ کدام از هفت کشور درگیر با سویه جدید کرونا نداریم، در نتیجه اگر کسی بخواهد به کشور ما بیاید مجبور است از کشور ثالث بیاید که این امر کارمان را سخت می‌کند. در هر حال با نیروی انتظامی مستقر با فرودگاه‌ها و سایر مبادی مرزی هماهنگی صورت گرفته است تا اگر کسی غیرمستقیم هم وارد شد ماموران ما اقدامات لازم را انجام دهند. اخذ ویزا توسط کسانی که از این هفت کشور میخواهند به ایران بیایند به طور موقت لغو شده است.

وی ادامه داد: برای ایرانیان مقیم این کشورها نیز از دو هفته قبل تاکنون دستورالعمل ویژه تهیه شده است که در فرودگاه تست می‌دهند و مراقبت می‌شوند و اقدامات سختگیرانه برای آنها داریم.

گویا در پایان درباره تقسیم بندی سنی برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا تاکید کرد: تقسیم بندی سنی برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در مراکز واکسیناسیون اعمال شده است و این مورد به مراتب کاهش پیدا می‌کند و تمام گروه‌های سنی واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد. برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا بیشترین تکیه ما به واکسن‌های ایرانی است و خیالمان از این جهت راحت است.

انتهای پیام


11341957
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است