اجتماعی 11:20 - 13 آذر 1400

چین و روسیه بازارهای هدف تورگردانان ایرانی

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان ایران در یک گفتگوی مجازی درباره موضوعات مختلفی از جمله آینده شرکت‌های مسافرتی ایرانی در پساکرونا صحبت کرد و گفت: در حال حاضر ۲۵۰ شرکت تورآور عضو جامعه تورگردانان ایران هستند. ما موفق شدیم تا تعداد زیادی توراپراتور را گردهم بیاوریم این شرکت‌ها سعی می‌کنند تا گردشگران را به ایران بیاورند.

وی گفت: دولت وظیفه دارد ایران را در بازارهای گردشگری تبلیغ کند اما این کار را انجام نمی‌دهد. آخرین بار قبل از کرونا روی بازار چین کار کردیم و تمام هزینه‌هایش را دادیم معتقدیم باید خودمان برویم و در کشورهایی که بازار هدف ما هستند، تبلیغ کرده و خودمان را معرفی کنیم. به همین دلیل در نمایشگاه‌های اسپانیا و آلمان نیز حضور پیدا خواهیم کرد و در نظر داریم همانطور که ما در چین شرکت کردیم، از آژانس‌های چینی نیز بخواهیم که به ایران بیایند.

رونمایی از پلتفرم گردشگری سلامت

پورفرج بیان کرد: بازارهای هدف ما جز چین، کشور روسیه خواهد بود. ما برای روسیه برنامه داشتیم اما به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستیم آن را به نتیجه برسانیم. بازارهای جدید ما تعریف شده است. روابط ایران با روسیه از نظر سیاسی خوب بود اما ارتباط مردمی بین کشورها زیاد نیست و مردم روسیه ما را نمی‌شناسند. قرار نیست روسیه ما را بشناسد ما باید برویم و در آنجا خودمان را معرفی کنیم. به همین دلیل طرحی تهیه کرده و ارائه دادیم که با کدام کشورها چه برنامه‌هایی داریم تا تعدادی از توراپراتورها را به ایران بیاوریم. به همین دلیل با معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در این هفته جلسه‌ای خواهیم داشت و برنامه ریزی می‌کنیم تا این اقدام برای سال آینده اجرایی شود.

این تورگردان بیان کرد: در دوران کرونا پلتفرمی را با موضوع گردشگری سلامت تهیه کردیم تا مانع دلالان سلامت شویم. این پلتفرم به زودی رونمایی می‌شود و در آن پزشکان و بیمارستان‌ها و خدمات پزشکی تعریف شده است. ما در ایران پزشکان خوبی داریم این امتیازی است که حتی از اروپا افراد را به ایران می‌کشاند. هزینه‌ای که برای یک کار جراحی در ایران می‌شود بسیار کمتر از کشورهای دیگر است. این هم باز یک مزیت رقابتی به حساب می‌آید.

پورفرج درباره میانگین درآمد حاصل از ورود گردشگر گفت: تا قبل از کرونا بین هزار تا هزار و ۲۰۰ یورو هزینه سفر هر گردشگر به ایران بود. حالا بعد از کرونا من معتقدم که باید این رقم یا ثابت بماند یا پایین بیاید چون این یک مزیت رقابتی برای ما می‌شود. در آن صورت وقتی عده‌ای از گردشگران به ایران آمدند می‌توانیم قیمت را بالا ببریم می‌توانم بگویم که بیشتر تورگردانان در حال حاضر دنبال افزایش قیمت و جبران خسارت در زمان کوتاه نیستند بلکه می‌خواهند گردشگر به ایران بیاید و این روند ادامه پیدا کند.

وام ۱۲ درصدی اشتباه دولت قبل بود

وی درباره وام ۱۲ درصدی کرونا نیز گفت: وام ۱۲ درصدی اشتباه دولت گذشته بود. به همه گفتند بروید وام ۱۲ درصدی بگیرید. نگفتند که چه کسی از چه قشری دچار آسیب شده و آنها این وام را بگیرند. تنها برای رفع تکلیف یک وام ۱۲ درصدی بخشنامه کردند و تمام شد. اصلاً بررسی نکردند که کدام صنف و تشکل در دوران کرونا آسیب دید. برخی این وام را گرفتند و مقروض تر شدند. تعدادی از آژانس داران گفتند ما سال گذشته وضعیت بهتری داشتیم وام را گرفتیم و امسال می‌گویند پس بدهید درحالی که امسال وضعیت بدتری نسبت به سال گذشته داریم. خیلی از همکاران ما از این وام استقبال نکردند. این وضعیت را برای معاون گردشگری سابق تشریح کردیم او هم پیگیر شد اما کسی گوش نکرد به همین دلیل نتیجه‌ای نگرفتیم.

این تورگردان درباره استفاده از ظرفیت بازی‌های جام جهانی قطر توسط ایران نیز گفت: گفتمان درباره استفاده از این ظرفیت شروع شده است. هنوز زمان زیادی داریم. می‌توانیم برای شرکت کنندگان در این بازی‌ها بین دو بازی اگر فاصله یک هفته‌ای وجود داشته باشد، برنامه ریزی کرده و آنها را به سمت کیش جذب کنیم. منتها دولت ایران و قطر باید در این زمینه با یکدیگر صحبت کنند تا مطابق با آن بدانیم از چه ظرفیت‌هایی می‌توان استفاده کرد.

پیشنهاد به دولت برای حفظ نیروی انسانی متخصص

پورفرج درباره نیروهای انسانی از دست رفته به دلیل ورشکستگی آژانس‌ها نیز گفت: خیلی از شرکت‌ها، مجبور به تعدیل نیروهای انسانی شدند. ما از این موضوع بسیار ناراحت هستیم. ما برای نیروی انسانی خودمان زحمت کشیدیم. آنها چندین سال تجربه اندوخته بودند. به دولت پیشنهاد کردیم و گفتیم این نیروی انسانی که بخش مهمی از صنعت گردشگری هستند، بعد از اینکه بیکار شدند باید بیمه بیکاری بگیرند. به جای این کار ۵۰ درصد از حقوق شأن را دولت بپردازد تا هم به نفع دولت باشد و هم ما بتوانیم نیروی انسانی خودمان را داشته باشیم اما دولت در دوران کرونا با ما همراه نبود. تصور کنید نیرویی که ۲۰ سال کار بازاریابی برای ما انجام داده را چطور بیکار کنیم. ما می‌خواهیم نیروی انسانی کارآزموده مان را دوباره برگردانیم.

وی درباره مسترکارت برای گردشگران خارجی نیز گفت: اگر ویزاکارت یا مستر کارت در ایران راه اندازی می‌شد، می‌توانستیم بگوییم هر گردشگر به جای ۱۰۰۰ یورو می‌تواند دو تا سه هزار یورو خرج کند. در حال حاضر گردشگران خارجی به خاطر اینکه پول نقد باید با خودشان همراه داشته باشند، نمی‌توانند سوغات زیادی بخرند. در واقع پول زیادی همراه خودشان نمی‌برند اما اگر این کارت‌ها در ایران وجود داشت و مشکلات بانکی در این خصوص نداشتیم میزان هزینه کرد آنها نیز چند برابر می‌شد.


11349057
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین شاخص کیفیت هوای پایتخت (۱۰ فروردین) در وضعیت پاک است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تنها با ارائه تسهیلات و تزریق پول صنعت پویا نمی‌شود بلکه لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دختر حمید نوری (شهروند بازداشت‌شده ایرانی توسط سوئد) در پیامی از بازداشت برادرش که برای ملاقات با پدرش به سوئد رفته بود، در آن کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» احدپور گفت: خانه های هلال به عنوان دیده بان اصلی در کنار مردم هستند تا بتوانند گروه های امداد و نجات را از گستردگی میزان حادثه به موقع مطلع کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است