بین‌الملل 12:34 - 06 مهر 1401
«رادوسلاو سیکروسکی» نماینده پارلمان لهستان و وزیر خارجه سابق این کشورتلویحا اعلام کرد که آمریکا عامل آسیب‌ وارد شده به خط لوله انتقال گاز نورد استریم روسیه است.

سیاستمدار لهستانی از آمریکا بابت آسیب به خط لوله روسیه تشکر کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که مقام‌های روسیه از احتمال خرابکاری در خط لوله نورد استریم خبر دادند، یک سیاستمدار لهستانی از آمریکا بابت آسیب وارد شده به خط لوله انتقال گاز روسیه تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سیکروسکی روز سه شنبه (دیروز) در صفحه توییتری خود عکسی از نشت گاز در خط لوله نورد استریم روسیه منتشر کرد و نوشت: «ایالات متحده، از شما متشکرم».

نماینده پارلمان لهستان و وزیر خارجه سابق این کشور تلویحا به دست داشتن آمریکا در آسیب وارد شده به خط لوله نورد استریم اشاره کرده است.

وی در ادامه پیام توییتری خود ادعا کرد که کمبود خط لوله برای انتقال گاز از روسیه به اروپای غربی از جمله آلمان وجود ندارد.

به گفته رادوسلاو سیکروسکی، همه کشورهای حوزه بالتیک و همچنینی اوکراین در ۲۰ سال گذشته با ایجاد نورد استریم مخالفت کرده‌اند.

این قانونگذار فعلی پارلمان لهستان سپس مدعی شد: «تنها منطق نورد استریم برای پوتین این بود که او را برای باج خواهی یا به راه انداختن جنگ برای شرق اروپا بدون هرگونه دریافت مجازات قادر کرد».

وی با ابراز خرسندی درباره آسیب وارده به خط لوله نورد استریم افزود: «اکنون ۲۰ میلیارد دلار ضایعات در اعماق دریا نهفته است، هزینه دیگری برای روسیه برای تصمیم جنایتکارانه این کشور در حمله به اوکراین».

مقامات سوئد روز گذشته درباره نشتی گاز در خط لوله نورد استریم ۱ در مسیر آب‌های سوئد و دانمارک پیام هشدار صادر کردند. مقام‌های دانمارک هم هشدار مشابهی دادند.

توییت جنجالی وزیر خارجه سابق لهستان در شرایطی منتشر شده که در خبرها آمده بود، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) چند هفته قبل به آلمان درباره احتمال حمله به خطوط گاز هشدار داده بود.

«منابعی که نخواستند نامشان فاش شود» به مجله «اشپیگل» خبر دادند، سیا به دولت آلمان در فصل تابستان درباره احتمال حملات به خطوط انتقال گاز در دریای بالتیک هشدار داده بود و دولت آلمان فرض را بر این گرفته بود که این حملات علیه نورد استریم ۱ و نورد استریم 2 انجام می‌شود.

در حالی که این اظهارنظرها در حالی صورت گرفته که سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه گفته خرابکاری را به‌عنوان دلیل آسیب به شبکه خطوط گاز لوله نورد استریم در دریای بالتیک رد نمی‌کند.

«دیمیتری پسکوف» گفت: این خبر بسیار نگران‌کننده است. در واقع درباره آسیب با ماهیت نامشخص به خطوط لوله در منطقه اقتصادی دانمارک حرف می‌زنیم؛ مسئله‌ای که مربوط به امنیت انرژی کل قاره اروپاست (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/م


11698578
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است