استانی 17:49 - 01 خرداد 1401

ساماندهی خانه مسافرهای شهرستان همدان در پیش گرفته شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی محمدی یکشنبه در نشستی که به منظور ساماندهی خانه مسافرهای شهر همدان برگزار شد، با اشاره به تجربه موفق ساماندهی خانه مسافرها در برخی از استان‌ها گفت: در همدان هم باید با تسهیل شرایط برای مالکان خانه مسافرها این مشکل را حل کنیم.

وی با بیان اینکه همه مسافرها توانایی مالی اقامت در هتل را ندارند افزود: در چنین شرایطی فعالیت خانه مسافرها یک مزیت است اما باید فعالیت آنها در چارچوب قانون ساما ندهی شود و تحت نظارت باشند.

فرماندار همدان فعالیت و استقرار بازاریابان خانه مسافرها در حاشیه میادین و خیابان‌های ورودی شهر را نامناسب دانست و تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت تعدادی از مشاوران املاک، سامانه مشخص در فضای مجازی یا یک شماره تلفن مشخص باید این وضعیت اصلاح شود.

محمدی با اشاره به کاهش شیوع ویروس کرونا و احتمال افزایش سفر افزود: دستورالعمل ابلاغی به میراث فرهنگی در خصوص نحوه فعالیت خانه مسافرها تحت قرار داد با یک شرکت گردشگری واجد شرایط با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی باید سریع‌تر اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه در بحث ساماندهی خانه مسافرها اقدام سلبی و ایجابی باید مد نظر باشد؛ اضافه کرد: در این زمینه، با دو موضوع مواجه هستیم؛ یکی مشکل سو استفاده از خانه مسافرها و جلوگیری از موارد تخلف و خلاف قانون است مشکل دوم بحث ضرورت ساماندهی فعالیت درست و قانونمند آنهاست.

این مسئول یادآور شد: ابتدا بحث ساماندهی و ایجاد بستر مناسب جهت فعالیت قانونمند خانه مسافرها باید فراهم و تسهیل گردد سپس با هر گونه فعالیت غیر مجاز و خارج از این ضوابط برخورد قانونی با هماهنگی مرجع قضائی و پلیس انجام پذیرد.

فرماندار همدان افزود: مشکلات مالکان و فعالان خانه مسافرها نیز در این خصوص، باید شنیده شود تا برای فعالیت قانونمند آنها ضوابط سخت گیرانه ای اعمال نشود و کار ساماندهی به نتیجه برسد.

گفتنی است، در این نشست که با حضور مدیرانی از میراث فرهنگی، مرجع قضائی، نیروی انتظامی، شهرداری، اتحادیه مشاورین املاک و سازمانهای مردم نهاد فعال در بخش گردشگری برگزار شد وضعیت فعالیت خانه مسافرها، مشکلات و راهکارهای پیشنهادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


11569786
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است