استانی 19:27 - 29 دی 1400
عضو کمیسون فرهنگی مجلس:
ایسنا/چهارمحال و بختیاری عضو کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حکمرانی باید در فضای مجازی صورت بگیرد، گفت: یکی از اقدامات شورای فرهنگ عمومی در سراسر کشور، مطالبه این موضوع مهم باشد که البته شورای فرهنگ عمومی استان می‌تواند این موضوع را به‌عنوان یکی از مطالبات بزرگ مطرح کند.

فضای مجازی نیازمند حکمرانی است

احمد راستینه ۲۹ دی‌ماه در نشست شورای فرهنگ عمومی با اشاره به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، اظهار کرد: امر تبلیغ صحیح بسیار مهم است، به‌طوری که در فضای مجازی حکمرانی به دست جریان‌هایی بوده که به دنبال تضعیف سبک زندگی هستند، در واقع فرقه‌ها، داده‌های خود را براساس یک سبک زندگی تبلیغ می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه حکمرانی باید در فضای مجازی صورت بگیرد، افزود: یکی از اقدامات شورای فرهنگ عمومی در سراسر کشور، مطالبه این موضوع مهم باشد که البته شورای فرهنگ عمومی استان می‌تواند این موضوع را به‌عنوان یکی از مطالبات بزرگ مطرح کند، باید تاکید کرد که طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی بیان شده، اما به‌دلیل هجمه‌های بالا، زمین‌گیر شده است.

راستینه با ابراز تاسف از گسترش بی‌حیایی و بی‌عفتی در کشور، ادامه داد: رواج نگهداری از سگ در منازل یکی از مصادیق این موضوع است، معرفی مفاخر شهر به جوانان بسیار امر قابل ستایش است، اما باور آن برای جوان امروزی کم بوده، زیرا مردم در عصر علما زندگی نکرده‌اند، البته جوانان دهه ۵۰ و دهه ۶۰، امام خمینی (ره) را به‌عنوان یک عارف دوست دارند و با خاطرات ایشان زندگی کرده‌اند، در حال حاضر نیز الگوبرداری از سبک زندگی رهبر معظم انقلاب، می‌تواند مورد توجه جوانان باشد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر دقت شود، الگوهای موفقی در شهرها و روستاهای استان زندگی می‌کنند، به‌علاوه خواندن زندگینامه و خاطرات شهدای هسته‌ای، جوانان ورزشکار، الگوهای محله‌ای و صنعتگران موفق نیز بسیار موثر است تا جوان و نوجوان امروز دچار گمشدگی نسلی و تحولی نشود.

خطر فریب جوانان توسط فرقه‌ها

در ادامه جعفر مردانی- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به راه‌اندازی کمیسیون ادیان و فِرَق در استان، اظهار کرد: حدود ۱۱ فرقه در استان شناسایی شده که فعال هستند و فرقه باستان‌گرایی در برخی از شهرستان‌ها نیز در حال گسترش است، به‌همین دلیل همکاری با حوزه علمیه به‌ویژه درباره فرقه‌های مسیحیت تبشیری و باستان‌گرایی ضروری به‌نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: اکثر جوانان به دنبال هویت هستند و تمایل به معنویات دارند، در این میان برخی به انحراف کشیده شده و به جای رفتن به مسیر درست، توسط فرقه‌ها فریب می‌خورند.

مردانی در پایان تاکید کرد: بر همین اساس باید بر مسئله تقویت الگویابی کار شود و شناسایی مفاخر ملی و مذهبی و برگزاری کنگره‌های مذهبی با معرفی قومیت‌های مختلف، یکی از مهم‌ترین راهکارها به‌حساب می‌آید.

انتهای پیام


11417952
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است