اقتصادی 11:20 - 08 آذر 1400
قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانیها نسبت به تاثیر واریانت جدید ویروس کرونا بر بهبود اقتصاد جهانی، به رغم قوی‌تر بودن دلار، افزایش یافت.

قیمت طلای جهانی بالا رفت

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۹۴ دلار و ۸۷ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۷۹۴ دلار و ۲۰ سنت رسید.

با شناسایی موارد جدید واریانت اومیکرون در هلند، دانمارک و استرالیا، کشورهای بیشتری محدودیتهای سفر را برای جلوگیری از موج جدید شیوع بیماری وضع کردند.

هارشال باروت، مشاور تحقیقاتی ارشد شرکت متالز فوکوس در جنوب آسیا اظهار کرد: با توجه به ابهامات در خصوص این که واریانت جدید خطرناک‌تر از دلتا است یا خیر، قیمت طلا پشتیبانی خواهد شد و در محدوده بین ۱۷۸۰ تا ۱۸۳۰ دلار معامله می شود. باروت گفت: اگرچه زود است ارزیابی کنیم آیا نگرانیهایی کرونایی انتظارات برای افزایش نرخهای بهره را پایین برده است اما اگر واریانت جدید باعث شود بانک مرکزی آمریکا از تعدیل تدابیر محرک مالی خود عقب نشینی کند، ریسک صعودی برای طلا ایجاد خواهد شد.

رافائل بوستیک، رییس بانک فدرال رزرو آتلانتا جدیدترین مقامی است که اظهار کرد با شتاب گرفتن روند تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا موافق است. تعدیل محرکهای مالی و افزایش نرخهای بهره، بازده اوراق قرضه دولتی را بالا می برد و هزینه نگهداری طلا را افزایش می دهد.

عاملی که رشد قیمت طلا در معاملات روز جاری را محدود کرد، دلار قوی‌تر بود که هزینه خرید طلا را برای خریداران غیرآمریکایی افزایش داد.

بر اساس گزارش رویترز، جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA عقب نشینی طلا از اوج قیمت روز جمعه را به افت چشمگیر قیمت پلاتین و پالادیم نسبت داد و اعلام کرد ناتوانی طلا برای افزایش قابل توجه از قیمت روز دوشنبه، عامل منفی برای حرکت قیمت طلا بود و احتمالا آن را پایین‌تر می برد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، پالادیم برای نخستین بار از اوت سال ۲۰۱۹ قیمتی پایین‌تر از قیمت طلا پیدا کرد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۲.۴ درصد افزایش، به ۱۷۹۰ دلار و ۳۷ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری یک درصد افزایش یافت و به ۲۳ دلار و ۳۷ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۶ درصد افزایش، ۹۶۸ دلار و ۸۳ سنت معامله شد.

انتهای پیام


11341848
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس صنعت طیور گفت: بنابر آمار ماهانه ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است که براین اساس ۱۳۰ میلیون قطعه جوابگوی بازار است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است