استانی 09:58 - 12 آذر 1401

مشکل آب محدوده شهری خارگ رفع شد

محمدرضا دشتی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تأمین آب پایدار در جزیره خارگ یکی موارد بسیار مهم و مد نظر است که در این زمینه اقدامات مستمری صورت گرفته است.

وی افزود: طی روزهای گذشته و اطلاعات دریافتی از سوی واحد آبرسانی شهرداری خارگ متوجه کاهش میزان آب ورودی به مخازن آب حوزه شهری جزیره شدیم که بلافاصله ستاد بحران با مسئولان مرتبط با موضوع به صورت میدانی و در محل تشکیل شد.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: با توجه به عدم حضور آبفا در این جزیره که موضوع استقرار آبفا به یک خواسته دیرین تبدیل شده و همچنین عدم وجود نقشه‌های مورد نیاز جهت عیب‌یابی سریع در زیرساخت آبرسانی محدوده شهری را با مشکلاتی مواجه کرده است.

دشتی زاده خاطر نشان کرد: در ۱۰ سال اخیر مسیر آبرسانی محدوده شهری پاکسازی صورت نگرفته که این موضوع نیز سبب کاهش جریان آب در این محدوده گردیده است، با پیگیری‌های و هم افزایی صورت پذیرفته تیم عملیاتی پایانه‌ی نفتی خارگ با دستور رئیس منطقه این پایانه بررسی‌های لازم را از ابتدای مسیر ورودی آب به جزیره تا ابتدای مسیر ورودی آب به منطقه شهر را بعمل آوردند.

بخشدار ویژه خارگ گفت: در ۶ روز اخیر با اقدامات مستمر صورت گرفته در راستای رفع مشکل ذخیره سازی مخازن آب در محدوده شهری تمامی ظرفیت‌های موجود ماشین آلات آبرسانی شرکت‌های نفت فلات، پتروشیمی، پایانه‌ها، شهرداری، پدافند هوایی جهت انتقال آب به منازل شهروندان را بکار گرفته شد تا مشکل شهروندان به حداقل برسد.

دشتی زاده افزود: با استفاده از ظرفیت‌های فنی موجود در منطقه محل گرفتگی اصلی در مسیر فرودگاه مشخص شد، با توجه به شرایط خاص این مسیر اقدامات لازم به منظور انتقال آب به خط قدیم صورت گرفت، سه نقطه گرفتگی کامل لوله به دلیل رسوبات تجمع یافته از سالیان گذشته شناسایی و حفاری با در اختیار گرفتن تجهیزات موجود آغاز و با اقدامات صورت گرفته این مشکل رفع شد.

بخشدار ویژه خارگ یادآور شد: نکته اصلی در حل بحران‌های یک ساله گذشته به خصوص بحران قطعی آب به وقوع پیوسته همراهی و همکاری همه بخش‌های مستقر در جزیره خارگ بوده که جا دارد از زحمات شبانه روزی مجموعه‌های مرتبط شهرداری، ادارات مرتبط شرکت پایانه‌های نفتی خارگ، خطوط لوله، واحد آب و تأسیسات، مستغلات، اداره ترابری، ایمنی و آتش نشانی، حراست فرودگاه، مدیریت فرودگاه، مدیریت عملیات عمومی، مدیریت شرکت فراساحل صف، شرکت نفت قلات قاره، شرکت پتروشیمی، پدافند هوایی تقدیر به عمل آوریم.


11753622
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است