بین‌الملل 15:40 - 22 خرداد 1400
نخست وزیر عراق امروز (شنبه) بار دیگر بر تلاش کابینه خود برای شناسایی و بازداشت عوامل قتل تظاهرکنندگان از اول اکتبر ۲۰۱۹ تا امروز تاکید کرد.

تاکید الکاظمی بر تلاش دولتش برای شناسایی قاتلان تظاهرکنندگان

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق امروز در دیدار با خانوادره شهید انس مالک، فردی که در اثر جراحات وارده در تظاهرات سال گذشته شهر الناصریه استان ذی‌قار به شهادت رسید، اظهار کرد: دستگاه‌های امنیتی و قضایی به صورت جدی برای شناسایی و بازداشت قاتلان فعالان عراقی تلاش می‌کنند. چندی قبل نیز موفق شدیم قاتلان شهید احمد عبد الصمد، روزنامه‌نگار کشورمان و نیز تیم‌های ترور در بصره و تعدادی از قاتلان تظاهرکنندگان را بازداشت کنیم.

الکاظمی در ادامه گفت: شهر الناصره دهه‌های طولانی است از در حاشیه قرار گرفتن رنج می‌برد و امروز نیز جوانان آن از کمبود خدمات و سیاست‌های اشتباه در رنج هستند.

نخست وزیر عراق افزود: کابینه‌ام اهمیت بسیاری برای استان ذی‌قار قائل است و امروز نیز تعدادی پروژه مهم برای خدمت به مردم این استان را کلید زد.

همچنین او در نشستی با فرماندهان امنیتی استان ذی‌قار تاکید کرد: این استان طی سال گذشته میلادی از شرایط امنیتی بسیار دشواری رنج برد و این مساله بر وضعیت ساکنان استان و زندگی روزمره آنها تاثیر گذاشت.

نخست وزیر عراق در ادامه گفت: ضعف امنیتی روند بازسازی‌ها در استان ذی‌قار و خدمات‌دهی به شهروندان را به تعویق انداخته و ما امروز وضعیت جدیدی را در این استان پیش روی خود داریم، یک آرامش نسبی در استان وجود دارد که باید حفظ شده و تقویت شود.

الکاظمی افزود: این امر باید با تسریع در اجرای پروژه‌های خدماتی و عمرانی همراه شود تا برای شهروندان به ویژه جوانانی که مدت‌ها است از مشکلات در رنج بوده و فرصت‌های شغلی برایشان وجود نداشته، امید ایجاد کنیم.

او در پایان ضمن دستور به تمامی دستگاه‌های امنیتی برای آغاز همکاری‌های گسترده و تلاش جدی برای جلوگیری از هرگونه نفوذ، گفت: امنیت اساس همه چیز است و بدون آن امکان حرکت به سوی تغییر، عمران و شکوفایی وجود ندارد.

انتهای پیام


11101689
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون اروپا از اسرائیل و ایران خواست تا از تشدید بیشتر درگیری خودداری کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گردان‌های القدس، شاخه جنبش جهاد اسلامی فلسطین از حملات موشکی به اراضی اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ارسال گلوله از این کشور به اوکراین را بهتر از اعزام نیروی آمریکایی دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس پاکستان از حمله انتحاری به یک خودروی حامل کارگران ژاپنی در کراچی پاکستان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر امور خارجه بلاروس در سفر به کره شمالی از امضای توافق‌های اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر امور خارجه بلاروس در سفر به کره شمالی از امضای توافق‌های اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انتخابات پارلمانی هند که به عنوان طولانی‌ترین انتخابات جهان شناخته می‌شود از امروز جمعه آغاز شده و قرار است تا ماه ژوئن ادامه داشته باشد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حماس وتوی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرانسه با اعلام اینکه در رهگیری تعدادی از پهپاد‌ها و موشک‌های ایران علیه رژیم صهیونیستی در آسمان اردن در عملیات تنبیهی «وعده صادق» نقش داشته است، اعلام کرد که این اقدام به درخواست امان انجام شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است