فرهنگی‌هنری 01:21 - 25 شهریور 1400
با انتخاب عزت‌الله ضرغامی به عنوان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گمانی‌زنی‌هایی برای حضور دیگر مدیران صدا و سیما در این وزارتخانه مطرح شده است. حالا با جدی شدن برخی از گزینه‌ها این سوال مطرح است که آیا قرار است مدیران صدا و سیما زمام کار در این وزارتخانه را به دست بگیرند؟

مدیران صدا و سیمایی در وزارت میراث؟

به گزارش ایسنا، ضرغامی که بیش از ۱۰ سال ریاست سازمان صدا و سیما را به عهده داشت، در کابینه ابراهیم رئیسی به عنوان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معرفی شد و با رأی بالای نمایندگان بر صندلی این وزارتخانه تکیه زد. او از همان روز تودیع و معارفه با دو همراه به وزارتخانه آمد؛ طاهره قیومی که رییس سابق مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور پیشین بود و عیسی بخشی که سال‌هاست به عنوان مسؤول دفتر ضرغامی شناخته می‌شود.

ضرغامی که در این مدت با برخی نمایندگان مجلس، تشکل‌های خصوصی گردشگری و برخی مسؤولان از جمله پرویز فتاح، رییس بنیاد مستضعفان و سرلشکر رحیم صفوی، دستیار نظامی فرمانده کل قوا دیدارهایی داشته و از چند موزه و اقامتگاه در شهر تهران بازدید کرده است، روز سه‌شنبه (۲۳ شهریورماه) مدیر روابط عمومی این وزارتخانه را تغییر داد و مسؤولیت آن را به حسن میثمی سپرد که خود را پژوهشگر و فعال فضای مجازی و رسانه معرفی کرده و مجری برنامه‌های تلویزیونی صدا و سیما بوده است. این انتخاب، گمانی‌زنی‌ها را که قرار است برخی از مدیران صدا و سیما با حکم رییس اسبق صدا و سیما راهی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوند، قوت بخشید.

علی دارابی، معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما از جمله گزینه‌های احتمالی است که برای قائم‌مقامی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح شده و برخی منابع غیررسمی از انتخاب او به عنوان معاون میراث فرهنگی این وزارتخانه سخن می‌گویند. 

دارابی در صدا و سیمایی که ضرغامی ریاست آن را به عهده داشت نیز قائم‌مقام و معاون سیما بود. او علوم سیاسی خوانده و تحصیلات تکمیلی خود را تا پایه دکتری در این رشته گذرانده است و عضو هیأت علمی دانشگاه صدا و سیما و محقق در حوزه ارتباطات و انقلاب اسلامی است. دارابی در فاصله سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ مشاور رییس و مدیر بررسی تاریخی و سیاسی مؤسسه حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری بوده است. 

اسم دارابی به عنوان قائم‌مقام درحالی مطرح شده که در ساختار این وزارتخانه یا سازمان قبلی، پست قائم‌مقام چندان مورد مصرف نبوده و به واقع، از زمان ریاست اسفندیار رحیم‌مشایی در سازمان وقت میراث فرهنگی و گردشگری، برای اولین بار چنین جایگاهی تعریف شد و حمید بقایی برای این سمت انتخاب شد.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که تا سال ۹۸ سازمانی زیرمجموعه معاونت ریاست‌جمهوری بود، ساختار انتخاب مدیرانش همواره حاشیه‌هایی داشته است. حالا بر سر زبان افتادن اسامی مدیران صدا و سیما در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور دوران ریاست قبلی در این وزارتخانه است؛ زمانی که علی‌اصغر مونسان از منطقه آزاد کیش به سازمان وقت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمد و تصریح کرد که «تیم ندارد.» او درباره‌ انتقال مدیران کیش به این سازمان گفته بود: «همه‌ آن‌هایی که از سوابق بنده اطلاع دارند، می‌دانند که من هیچ تیمی ندارم و تیم‌گرا هم نیستم». اما مدتی نگذشت که مدیران کیش راهی این سازمان شدند.

اکنون این دغدغه دوباره مطرح شده که وزیر فعلی با همان رویکرد، ترجیح می‌دهد با مدیران آشنای خود پیش برود. این رویه‌ی وزرا و رؤسا باعث نفوذ برخی مدیران خارج از حوزه به دستگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شده که در دو دهه اخیر حواشی و چالش‌های بسیاری را برای مدیریت این سه حوزه به وجود آورده است.

انتهای پیام


11230639
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های متفاوتی مانند «نیاز»، «دیپورت» و «شلیکی از میان دیوار» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری ضروری است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ویژه برنامه «و خدایی که در این نزدیکی است» رادیو جوان برای شب‌های قدر به مدت پنج شب از حرم مطهر رضوی با حضور کارشناسان مذهبی و مداحان پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در روایتی به بندگانی اشاره می‌کنند که از رحمت الهی دور می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از سوالات و شبهاتی که ممکن است برای خیلی از افراد به وجود آید این است که آیا واقعاً اسلام دین آسانی است؟ که در این مطلب قصد داریم به آن اشاره کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است