استانی 20:07 - 29 دی 1400
ایسنا/همدان نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: جمع آوری زباله‌های عفونی چالشی برای کلان‌شهر همدان شده چراکه زباله‌های عفونی بسیار خطرناک بوده و سلامت زباله‌گردها و پاکبانان را تهدید می‌کند.

زباله‌های عفونی چالش مدیریت شهری همدان

سعید نظری در جلسه کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورای شهر ضمن ارائه گزارشی از عملکرد فعالیت کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ شهرداری همدان اضافه کرد: کمیسیون بند ۲۰ وظیفه جلوگیری از ایجاد و تأسیس تمامی اماکنی که به نحوی موجب بروز مزاحمت‌های، شغلی، بهداشتی، زیست محیطی، سد معبر برای ساکنان شهر را دارند می‏‌شود و شهرداری‌ها را مکلف کرده از تاسیس کارگاه‌ها، گاراژهای عمومی، تعمیرگاه‌ها، مراکز دامداری و به طور کلی تمامی مشاغلی که به نحوی برای ساکنان شهر ایجاد مزاحمت می‌کنند، جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: ضروری است شهرداری و شورای شهر از این اختیار قانونی استفاده کنند و در مورد مشاغل مزاحم کار ساماندهی را به جایی برسانند که از تاسیس اماکن مزاحم و غیربهداشتی جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: اعضای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها توسط شورای شهر انتخاب می‌شوند و از ویژگی‌های بارز آن این است که آراء صاده قطعی است و تجدید نظر نداشته و صرفا دیوان عدالت می‌تواند رای به اصلاح احکام بدهد.

نظری افزود از ابتدای تاسیس کمیسیون بند ۲۰ در شهرداری همدان اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و هم اکنون نیز باید بر اساس سیاست‌های شورای ششم از تمامی توانمندی‌های این کمیسیون برای ساماندهی مشاغل مزاحم و ایجاد امنیت، آرامش روحی و روانی شهروندان استفاده شود.

رییس کمیسیون بند۲۰ شواری اسلامی شهر همدان اظهار کرد: برخی از این مشاغل مزاحم به دلیل ناآگاهی از قانون ایجاد شده و باید ضمن اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در این زمینه خود شهروندان نیز قبل از راه‌اندازی کسب و کار اطلاعات لازم را در خصوص قوانین شغل خود کسب کنند چرا که در صورت ایجاد شغل مزاحم طبق رای کمیسیون، جریمه این مشاغل سنگین‌تر از هزینه راه‌اندازی آن شغل خواهد بود.

وی با اشاره به خطرات، آسیب‌ها و آلودگی‌های زباله‌های عفونی، افزود: جمع آوری زباله‌های عفونی چالشی برای کلان‌شهر همدان شده است، زیرا زباله‌های عفونی بسیار خطرناک بوده و سلامت زباله‌گردها و پاکبانان را تهدید می‌کند و در راستای ساماندهی مطب‌های شهر و جمع آوری زباله‌های عفونی، با همکاری سازمان نظام پزشکی اقداماتی در حال انجام است.

نظری با بیان اینکه در زمینه جمع آوری زباله‌های عفونی با قاطعیت وارد شده‌ایم، افزود: ما ضمن برگزاری جلسات مختلف با مسئولین مرتبط از جمله سازمان نظام پزشکی، معاونت درمان، دادگستری و دیگر ارگانها، با جدیت پیگیر این موضوع هستیم.

وی از همکاری خوب سازمان نظام پزشکی همدان در زمینه مدیریت زباله‌های عفونی با شهرداری خبر داد و اظهار کرد: تلاش بر این است که تا پایان سال جاری معضلی به نام زباله‌های عفونی در شهر همدان وجود نداشته باشد.

انتهای پیام


11417998
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است