بین‌الملل 03:10 - 09 مهر 1401

نگرانی شدید انگلیس از آزمایش های موشکی کره شمالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، انگلیس به شدت نگران آزمایش‌های موشک بالستیک کره شمالی است. در همین ارتباط نیز، وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه اعلام کرد که لندن نسبت به آخرین آزمایش‌های موشک بالستیک کره شمالی در اوایل این هفته به شدت نگران است.

دفتر امور خارجه، مشترک المنافع و توسعه (FCDO) انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «انگلیس عمیقاً از تصمیم کره شمالی برای انجام آزمایش‌های موشک بالستیک بیشتر که نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل خواهد بود، نگران است.»

وزارت خارجه انگلیس با ترغیب مقامات کره شمالی به خودداری از اقدامات تحریک آمیز و برداشتن گام‌های مشخص در جهت خلع سلاح اتمی کامل، قابل راستی آزمایی و غیرقابل بازگشت، اعلام کرد که کره شمالی را تشویق به بازگشت به گفتگو می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس همچنین آمده است: ما در کنار متحدان و شرکای خود، متعهد به صلح در شبه جزیره کره، حمایت از سیستم بین المللی مبتنی بر قوانین و تضمین پایان دادن به فعالیت‌های غیرقانونی کره شمالی هستیم و قویاً کره شمالی را تشویق می‌کنیم که به گفت وگو با ایالات متحده بازگردد.

در اوایل ماه جاری، فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی ادعا کرد که واشنگتن در ماه گذشته میلادی پیشنهاد گفتگو به پیونگ یانگ را ارائه کرده اما پاسخی دریافت نکرده است.

کره شمالی به تازگی قانون جدیدی را تصویب کرده که به مقامات ارتش این کشور اجازه استفاده از حملات پیشگیرانه هسته‌ای را برای محافظت از خود می‌دهد. قانون جدید به نیروهای مسلح کره شمالی اجازه می‌دهد تا در صورت انجام حمله هسته‌ای یا سایر سلاح‌های کشتار جمعی یا قریب‌الوقوع شدن این گونه حملات، از سلاح‌های هسته‌ای استفاده کنند.

پیش از این، کره جنوبی روز چهارشنبه مدعی شده بود که کره شمالی یک موشک بالستیک مشکوک دیگر را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.

از سوی دیگر پس از پرتاب موشکی روز چهارشنبه، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی بامداد شنبه موشک‌های بالستیک نامشخصی را به سمت سواحل شرقی دریای ژاپن شلیک کرد. این چهارمین پرتاب موشک بالستیک پیونگ یانگ در یک هفته اخیر و همزمان با افزایش تنش در شبه جزیره کره است.

این پرتاب موشکی پس از آن انجام شد که ایالات متحده و کره جنوبی اقدام به برگزاری بزرگترین مانور نظامی مشترک در پنج سال گذشته با نام سپر آزادی کردند. همچنین پرتاب موشک بالستیک کره شمالی در بامداد شنبه پس از سفر هفته جاری «کامالا هریس»، معاون رئیس جمهور آمریکا به کره جنوبی انجام شد.

گارد ساحلی ژاپن پرتاب حداقل دو موشک بالستیک توسط پیونگ یانگ را تائید کرد و به نقل از یک منبع دولتی گفت: موشک بالستیک دوم کره شمالی در خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن فرود آمده است.

کره شمالی قبل و بعد از سفر معاون اول رئیس جمهور آمریکا به کره جنوبی موشک‌هایی را شلیک کرده است.

این کشور همچنین در سال جاری سرعت آزمایش‌های تسلیحاتی خود را به طرز بی سابقه افزایش داد. پیونگ یانگ همچنین به تازگی یک آزمایش موشک بالستیک قاره پیما را برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ انجام داد که با واکنش‌های نگران آمیز گسترده در غرب روبرو شد.

آزمایش‌های هسته‌ای و پرتاب موشک‌های بالستیک توسط کره شمالی مدت هاست که توسط شورای امنیت سازمان ملل ممنوع شده است و این شورا تا کنون در چند نوبت تحریم‌هایی را علیه کره شمالی اعمال کرده است.

ارتش کره جنوبی اما در گزارش خود درباره پرتاب اخیر موشک بالستیک کره شمالی جزئیاتی از برد، ارتفاع و سرعت موشک‌ها ارائه نکرد.


11699726
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر و انتقال جمعیت به خارج شهر، افراد بیشتری را خانه‌دار کرده و تشویق به ازدواج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف با بیان اینکه طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رسانه‌ای آژانس آنروا گفت که هیچ جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی به‌منظور رساندن کمک به شمال غزه وجود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره ۴۵ نفر جان باختند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت ژاپن اعلام کرد در حال آماده شدن برای از سرگیری کمک‌های مالی به آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (اونروا) است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه روسیه گفت: طرح صلح پیشنهادی اوکراین از آن جهت بی‌معناست که بر اساس گزینه‌های غیرقابل قبولی، چون خروج روسیه از مناطق تحت کنترلش بنا شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که این کشور در اوایل ماه میلادی جاری در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی در روسیه به این کشور هشدار داده بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رویداد انتخاباتی با حضور جو بایدن و دو رئیس جمهور دموکرات پیشین، در میانه فریاد معترضان حامی فلسطین و انتقاد از همدستی در نسل‌کشی غزه قطع شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت دفاع چین رزمایش مشترک دریایی با ایران و روسیه را برای تضمین امنیت منطقه مهم ارزیابی کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است