استانی 21:24 - 05 آذر 1401

هزینه ٣۵ میلیارد ریال برای نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حمزه لو بعد از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به شرایط کنونی، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در پایانه‌های مرزی یکی از کارآمدترین راهکارهای برون رفت از چالش‌های اقتصادی به شمار می‌رود، افزود: وجود یک‌هزار کیلومتر مرز مشترک و همجواری آذربایجان‌غربی با سه کشور، این استان را به دروازه اصلی ارتباط ایران با اروپا تبدیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان به طول ۵٣۶ کیلومتر تاکنون ۴٧٠ کیلومتر تقریباً ٨٨ درصد از این گذرگاه بین‌المللی افتتاح شده است، افزود: کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول یک هزار و ۵٣٠ کیلومتر، مرز بازرگان در شمال استان را به بندر امام خمینی (ره) در استان خوزستان متصل می‌کند، بیان کرد: ۱۳۰ کیلومتر از این کریدور بزرگراهی در دست اجرا است و تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه عمده حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر کشور از طریق پایانه‌های مرزی استان انجام می‌شود، اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی استان در ارتقای مبادلات مرزی بسیار مهم است.

وی با اعلام اینکه بزرگراه نقده- پیرانشهر _تمرچین زیرساخت لازم برای افزایش مراودات اقتصادی با اقلیم کردستان محسوب می‌شود، افزود: در ماه‌های گذشته ١٠ کیلومتر از این بزرگراه احداث و به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان، گفت: هدف ما ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی برای آذربایجان‌غربی است.

حمزه‌لو بیان کرد: تاکنون ۱۶۰ هزار خانوار ثبت نام کرده‌اند که از این بین ۳۲ هزار نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی واجد شرایط بوده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت مسکن مهر در آذربایجان غربی، ادامه داد: در سه سال گذشته ۷ هزار واحد مسکن مهر در استان اتمام یافته است و ۹۸۰ واحد باقی مانده نیز مشکلات حقوقی یا اختلاف با هیأت مدیره دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با توجه به اینکه در خصوص اتمام پروژه احداث بزرگراه بین‌المللی ارومیه_سرو تصریح کرد: آذربایجان‌غربی یک استان طولی بوده، ساماندهی جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی به ویژه بزرگراه بین‌المللی ارومیه_سرو به طول ۵١ کیلومتر در اولویت برنامه‌های کاری قرار دارد.

وی ادامه داد: اتصال شبکه راه‌آهن ارومیه به پایانه مرزی سرو از طرح‌های مورد توجه در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی جهت استفاده از ظرفیت‌های مرزی منطقه است.

حمزه لو خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۶ کارگاه راهسازی در جاده‌های استان فعال بوده و عملیات راهسازی در تمامی محورهای اصلی این استان در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی راه آهن ارومیه _مراغه، گفت: با اشاره به حجم بالای تلفات جاده‌ای و افزایش ترانزیت از طریق شبکه ریلی منطقه را پیگیری می‌کنیم.


11748741
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است