استانی 08:39 - 12 آذر 1401

رشد ۲۵ و ۱۲ درصدی صادرات کالا از مرزهای خسروی و سومار

بختیار رحمانی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به میزان صادرات استان کرمانشاه طی هشت ماه گذشته از طریق مرزهای خسروی و سومار، اظهار کرد: در این مدت میزان ۵۴۵ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۲۱۵ دلار به وزن یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۵۴۵ تن کالا از طریق مرز خسروی به کشور عراق صادر شده است.

وی افزود: میزان صادرات انجام شده در سال‌جاری از طریق مرز خسروی نسبت به سال گذشته به لحاظ ارزشی ۲۵ درصد و از نظر وزن ۴۳ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به انواع صادرات از طریق مرز خسروی و مرز سومار، تصریح کرد: میلگرد و آهن آلات، سنگ‌های ساختمانی، ظروف یکبار مصرف، لوله‌های ساختمانی، کاشی و سرامیک، لبنیات و… از جمله کالاهای صادراتی است که اغلب به کشور عراق صادر می‌شود.

رحمانی پور ادامه داد: مرز خسروی در سال جاری میزان صادرات خوبی داشته که حتی در برخی از روزها میزان تردد و صادرات بیشتری نسبت به سایر مرزهای فعال استان کرمانشاه را رقم زده است و به طور میانگین روزانه حدود ۵۰۰ کامیون انتقال بار از این مرز تردد دارند.

وی با اشاره به رشد ۱۲ درصد صادرات گمرک مرز سومار، خاطرنشان کرد: در هشت ماه نخست سال ۳۵۱ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۷۳ دلار با وزنی به میزان ۸۴۷ هزار و ۵۲۸ تن از طریق مرز سومار و گمرکات آن به کشور صادرات کالا صورت گرفته است.


11753550
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است