اقتصادی 20:37 - 16 تیر 1401

ثبت نام مجدد نهضت ملی مسکن/ «ایوانکی» به تهرانی‌ها جای خالی داد

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام نهضت ملی مسکن بار دیگر از چهارشنبه ۱۵ تیرماه آغاز شد در این نوبت از نام نویسی از متقاضیان نهضت ملی مسکن، قرار است در ۴ استان و ۴۰ شهر نام نویسی انجام شود.

به گفته پروانه اصلانی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی به مرور در سایر شهرهایی هم که زمین تأمین شود یا اینکه متقاضیان ثبت نام‌های دوره‌های گذشته در صورت عدم تکمیل مدارک، به تدریج حذف شوند، ظرفیت‌های جدید به متقاضیان باقی مانده داده خواهد شد.

وی افزود: ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار و در نهضت ملی مسکن نام نویسی کردند که از آنها ۳ میلیون ۴۰۰ هزار نفر واحد شرایط تشخیص داده شدند همچنین یک میلیون نفر از این افراد تا کنون مدارک خود را بارگذاری نکرده یا به پیامک‌ها ی مراجعه به ادارات راه و شهرسازی یا شهرهای جدید یا بنیاد مسکن توجه نکرده‌اند که تا پایان تیر ماه فرصت دارند وضعیت خود را مشخص کنند؛ در غیر این صورت از نهضت ملی مسکن کنار گذاشته می‌شوند.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز هفته جاری در برنامه زنده تلویزیونی از باز شدن ظرفیت شهر جدید ایوانکی در استان سمنان برای متقاضیان تهرانی خبر داده بود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در این برنامه با اشاره به هک شدن سامانه ملی املاک و اسکان کشور گفت تا کنون بیش از ۲ میلیون نفر در این سامانه مشخصات ملکی-سکونتی خود را درج کرده‌اند. پیشتر هم پروانه اصلانی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از نام نویسی ۲ میلیون و ۶۰ هزار نفر در سامانه املاک و اسکان کشور خبر داده بود.

در هفته جاری مرکز آمار درباره وضعیت بازار مسکن تهران طی خرداد سال جاری گزارشی ارائه کرد که بر اساس آن متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود این در حالی است که گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن پایتخت طی آخرین ماه اولین فصل سال جاری حاکی است که متوسط قیمت هر متر مربع مسکن ۳۹ میلیون و ۴۴۱ هزار تومان بوده است.

وزیر راه و شهرسازی در هفته جاری در مراسم الحاق ۳۱۹ دستگاه انواع ناوگان ریلی به شبکه راه آهن از وجود کریدور ترانزیتی هند-ایران-فنلاند پرده برداشت.

به گفته رستم قاسمی، کانتینر از هند به بندر شهید رجایی و از آنجا با قطار به رشت و سپس با حمل و نقل زمینی به آستارا و از آنجا به آذربایجان و روسیه و فنلاند حمل می‌شود که کل این مسیر ۱۷ تا ۱۸ روز است اما اگر بخواهد از مسیر دریای سیاه عبور کند، ۴۵ روز تا دوماه طول می‌کشد.

وی با اشاره به این کریدور بر اهمیت تکمیل حلقه مفقوده راه آهن رشت-آستارا اشاره و اظهار کرد: حتی اگر نیاز باشد ساختمان وزارت راه را بفروشیم، باید این مسیر ریلی ۱۶۲ کیلومتری تکمیل شود.


11617345
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» فرابورس ایران در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای جزئیات عرضه عمده سهام کنترلی سرخابی‌ها را منتشر کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: در بسیاری از نقاط کشور از یکم تا ۶ اردیبهشت ماه شاهد تشدید بارش‌ها خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: طرح افزایش وام ودیعه مسکن با توجه به نزدیک شدن فصل جابه جایی و نقل و انتقلات نیاز به بازنگری دارد و این تسهیلات باید متناسب با شرایط متقاضیان پرداخت شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس زلزله نگاری مرکز تحقیقات راه مسکن وشهرسازی گفت: نرخ فرونشست در بسیاری از مناطق کشور با توجه به افزایش حجم برداشت آب‌های زیر زمینی به ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» طبق ابلاغیه سازمان توسعه تجارت ایران، ارز نیمایی از چند ردیف تعرفه پارچه‌های رومبلی، رویه و پرده‌ای وارداتی حذف شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت: صنعت تایر در سال جاری ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رضایی گفت: تمامی واحد‌های مسکن مهر با دستور وزیر راه وشهرسازی با امکانات کامل تحویل داده می‌شود و هیچ واحدی بدون تجهیزات به بهره‌برداری نمی‌رسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: فردا ۲ اردیبهشت نوزدهمین جلسه حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله مطابق روال همیشه برگزار می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۲۹ فروردین به ۲۳.۵۲ درصد رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است