علمی فناوری 10:47 - 13 آذر 1400

کارگروه توسعه زیرساخت و خدمات دیجیتال در معاونت علمی تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، گسترش ابزارهای اقتصاد دیجیتال در سراسر جهان و لزوم بهره مندی حداکثری از این فضا برای رونق اقتصادی، یکی از اولویت‌های مهم محسوب می‌شود.ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی نیز به همین منظور تأسیس شده است؛ ستادی که هدف آن، تدوین سیاست‌ها و تعیین اولویت‌های توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی در کشور است.

این ستاد با توجه به اسناد مصوب این حوزه و خصوصاً سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور، ایجاد هماهنگی بین دستگاهی و همکاری در جهت تسریع در انجام طرح‌های کلان و فناورانه حوزه اقتصاد و هوشمندسازی کشور و توسعه کسب و کارهای این حوزه در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شده است.

از جمله اقدامات قابل توجهی که طی ۱۰۰ روز نخست دولت سیزدهم در این ستاد عملیاتی شد، حمایت از ۱۶ طرح فناورانه در حوزه‌های تخصصی از قبیل حوزه فناوری اطلاعات، امنیت شبکه ملی اطلاعات، بلاک‌چین و کوانتوم بوده است.

این ستاد طی این مدت، حمایت از شتابدهنده های تخصصی در حوزه‌های سخت افزاری و میکرو الکترونیک سلامت دیجیتال، فناوری اطلاعات، بلاک‌چین و اینترنت اشیا را جز اولویت‌های خود قرار داد.

همچنین در این بازه زمانی، از ۳ بوت کمپ تخصصی در حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا حمایت شد.

این ستاد طی ۱۰۰ روز گذشته، یک طرح در حوزه بلاک‌چین با عنوان پیام رسان مالی بین المللی با معماری زنجیره بلوک یا سوئیفت بلاک‌چین را اجرایی کرد.

همچنین کارگروه توسعه زیرساخت و خدمات دیجیتال طبق جدول ۷ قانون برنامه و بودجه در ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شد.


11348983
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت:مدارس برای ارتقای جایگاه علمی و افزایش میانگین نمرات نهایی دانش آموزان باید اقدامات موثری انجام دهند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سنجش شایستگی های حرفه ای هنرجویان در شاخه تحصیلی فنی و حرفه ای نهم اردیبهشت ازساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از خصوصیات طب ایرانی آن است که سلامت انسان را در ارتباط با سلامت محیط می‌بیند یعنی اگر محیط ناسالم باشد سلامت انسان مختل می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت گفت: اورژانس های بیمارستان ها باید بازسازی شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: امسال شاهد کاهش ۱۰ درصدی مصدومان ترافیکی در ابتدای سال هستیم. 
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در تعطیلات نوروز ۱۸۰ هزار عمل جراحی در بیمارستان‌های کشور انجام شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جامعه اورولوژی ایران از عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع در ایران خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک گفت: در فرایند مجوز دهی کودکستان‌ها، ما به موسسان آموزش‌های لازم را داده‌ایم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ستاره شناسان زمان شروع مهاجرت مشتری در منظومه شمسی را محاسبه کرده اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است