استانی 21:03 - 13 آذر 1400

حل مشکلات معلولان در دستور کار جدی ادارات آذربایجان غربی باشد

به گزارش خبرنگار مهر، علی مصطفوی عصر شنبه در آئین گرامیداشت روز معلولان با تبریک روز جهانی معلولان و قدردانی از تلاش‌های بهزیستی استان برای رفع نیازهای جامعه معلولان با ابراز خرسندی از برپایی نمایشگاه عرضه توانمندی معلولان در ارومیه افزود: برپایی نمایشگاه‌هایی برای نشان دادن توانمندی این قشر بسیار تأثیرگذار است زیرا ضمن آشنایی سایر افراد جامعه با استعدادهای آنان، فرصتی ایجاد می‌شود تا خلاقیت‌های توان‌خواهان به جامعه عرضه و بیش از گذشته این استعدادها شکوفا شود.

وی با تأیید وجود مشکلات اشتغال، مسکن و درمان معلولان بیان کرد: بسیاری از معلولان دارای توانایی‌ها و استعدادهای فراوانی هستند که ضروری است آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دانشگاه‌ها از این استعدادها غفلت نکنند بلکه این استعدادها را شناسایی و درجهت شکوفایی آنها گام بردارند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مشکل اشتغال معلولان و لزوم اجرای قانون جذب سه درصدی این قشر در دستگاه‌های اجرایی اضافه کرد: این قانون با هدف حمایت از معلولان به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است و ضروری است به درستی در دستگاه‌ها اجرایی شود.

وی بر لزوم تکریم و احترام به معلولان جامعه تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها باید در جهت تکریم معلولان قدم بردارند و همچنین دستگاه‌های تبلیغاتی و سازمان‌های فرهنگی در این زمینه فرهنگ سازی کنند، در صورت عدم اجرای قانون، توسط دستگاه‌های متولی پیگیری شود تا برخورد لازم صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موفقیت در افزایش سرعت واکسیناسیون افزود: خوشبختانه ۹٠ درصد جمعیت واجد شرایط استان دز اول و ۷۳ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.


11350209
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است