علمی فناوری 12:04 - 13 آذر 1400
محققان یکی از شرکتهای دانش بنیان آنتن‌هایی برای کاربرد در واحدهای سیار صدا و سیما، شرایط بحرانی، شبکه بانکی و حوزه های نظامی عرضه کردند که قابلیت استفاده در هر نوع شرایط آب و هوایی را دارد.

امنیت خودروها با آنتن‌های ایران‌ساخت تامین شد

به گزارش ایسنا، محمد ایزدی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به این‌که این آنتن روی خودرو نصب می‌شود،  گفت: یک‌سری کنترل‌کننده داخل خودرو نصب می‌شود که بیست ماهواره فعال قابل ضبط دارد و با انتخاب هر ماهواره، آنتن به طور اتوماتیک در کمتر از ۲ دقیقه قفل می‌کند که می‌توان ارسال و دریافت را انجام داد.

وی با بیان اینکه این محصول در حوادث غیرمترقبه و شبکه‌های مدیریت بحران، شبکه‌های نفتی، شبکه‌های بانکی، مراقبت از مرزها، ارتباطات فرماندهی نظامی، نظارت تصویری بهنگام در جاده‌ها، ارتباطات مخابرات تلفن ثابت و سیار در مناطق دوردست و مواقع بحران قابل استفاده است، اظهار کرد: این محصول همچنین برای واحدهای سیار خبری تلویزیونی و رسانه‌های ارتباط‌جمعی، شبکه‌های تحقیقاتی میدانی در مناطق دورافتاده، شهرداری‌ها، آتش‌نشانی، پزشکی از راه دور، آموزش از راه دور و مواردی از این دست نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایزدی خاطر نشان کرد: این آنتن‌ قابلیت نصب روی انواع خودروهای سواری، وانت، کامیونت، اتوبوس، تریلرهای یدک اختصاصی قابل‌حمل توسط خودروهای سبک و سنگین را دارد، به همین علت یکی از کاربردهای زیاد آن در ایران برای استفاده دستگاه‌های خودپرداز سیار است.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیر عامل این شرکت با تاکید بر اینکه تمام اجزای این محصول از قبیل طراحی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تماماً در داخل کشور تولید شده است، یادآور شد: به علت تحریم‌ها و کاربرد نظامی این محصول، ورود آن به کشور ممنوع شده است و در حال حاضر تنها تولیدکننده آن هستیم، همچنین این آنتن به کشورهای عراق و سوریه صادرات نیز داشته است.

ایزدی قیمت پایین و سبک بودن را از مزایای رقابتی این آنتن سیار دانست و ادامه داد: این آنتن نسبت به آب‌وهوای ایران مقاومت بالایی دارد، به عنوان مثال این آنتن‌ها در بوشهر و بندرعباس بدون هیچ‌گونه مشکلی در حدود ۱۰ سال است که کار می‌کنند.

انتهای پیام


11349177
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه‌ آزمایشی مرورگر ویوالدی برای ویندوز مبتنی‌ بر آرم منتشر شد در حالی که مدتی قبل شاهد انتشار کروم برای این پلتفرم بودیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان آنچه را که به‌عنوان «خون‌آشام باکتریایی» توصیف می‌کنند، کشف کرده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فضانوردان قرار است تلسکوپ «نایسر» ناسا را طی یک پیاده‌روی فضایی در اواخر سال جاری تعمیر کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فعلی سازمان سنجش گفت: رئیس جدید سازمان سنجش بعد از نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ معرفی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت از اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی کشور در سال جاری خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اصلاح شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است