استانی 15:33 - 14 بهمن 1401

حوزه بهداشت و درمان کشور پس از انقلاب اسلامی متحول شده است

به گزارش خبرنگار مهر، قباد محمدی ظهر جمعه در خطبه‌های قبل از نماز جمعه این هفته شهر کرمانشاه اظهار کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، امروز الحمدالله در شاخص‌های زیادی شاهد رشد و بالندگی کشور عزیزمان هستیم و یکی از این شاخص‌ها حوزه بهداشت و درمان است به طوری که در ۴۴ سال گذشته این رشد را جز در کشور عزیزمان در هیچ کشور دیگری نداشتیم.

وی افزود: بیماران ما تا همین ۳۰ سال گذشته برای آنژیوگرافی قلب باید به تهران می‌رفتند اما اکنون برای بیماران ما اقدامات آنژیوگرافی مغزی نیز در استان انجام می‌شود و همه این موارد از برکات انقلاب و خودباوری جوانان ما است که در اثر انقلاب به وجود آمده و اگر بخواهیم از موفقیت‌های فرزندانمان در این حوزه صحبت کنیم ساعت‌ها نیاز داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: قبل از انقلاب ما حتی در تأمین پزشکان عمومی هم مشکل داشتیم و اکثراً پزشکان درجه پایین از کشورهای هند و بنگلادش بودند اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی در جایی هستیم که دندانپزشکان و داروسازان ما جز پزشکان ترازو اول هستند و حتی خیلی از کشورها مایلند برای درمان به کشور ما بیایند.

محمدی بیان کرد: ما قبل از انقلاب حتی یک پزشک تربیت شده از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کشور نداشتیم و حتی یک فارغ التحصیل دندانپزشکی از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نداشتیم اما اکنون این فرزندان شما هستند که هر ساله از همین دانشگاه در رشته‌های مختلف فارغ التحصیل می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هزاران نفر پزشک با کیفیت و تخصص عالی از دانشگاه ما فارغ التحصیل می‌شوند و اکنون ما افتخار داریم که دانشجویان ما در ۲۰ رشته تخصصی و دو رشته فوق تخصصی دانشجویان ما تربیت می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: یکی دیگر از شاخص‌هایی که طی چند سال بعد از انقلاب رشد چشمگیری داشته میانگین سنی جامعه است که در سال ۵۷ میانگین طول عمر هر ایرانی حدود ۵۶ سال بود اما به همت فرزندان همین کشور هم اکنون در حال حاضر میانگین طول عمر به ۷۹ سال رسیده و مرگ و میر مادران باردار به عنوان یکی دیگر از شاخص‌هایی است که بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد کاهش چشمگیر آن بوده‌ایم.

محمدی اضافه کرد: ️یکی دیگر از شاخص‌هایی که از افتخارات و سربلندی انقلاب اسلامی است، تعداد خانه‌های بهداشت و مراکز شهری و روستایی است که در سال ۵۷ تعداد آنها فقط ۵۰ مرکز بود اما اکنون تعداد آنها به یک هزار مرکز شهری و روستایی رسیده و تقریباً کل جمعیت استان حتی عشایر نیز تحت پوشش و مراقبت‌های بهداشتی و درمانی قرار دارند.

وی عنوان کرد: پوشش ۱۰۰ درصدی شنوایی سنجی نوزادان تازه متولدشده، پوشش واکسیناسیون آنها که قبل از انقلاب ۲۰ درصد بود اکنون به ۱۰۰ درصد رسیده که باعث کاهش چشمگیر بسیاری از بیماری‌ها از جمله فلج اطفال شده است از دیگر افتخارات ما پس از انقلاب است.

محمدی افزود: در بحث تجهیزات پزشکی نیز بسیار موفق بوده‌ایم، الحمدالله اکنون از نظر دارو و واکسن به خارج وابستگی نداریم و در مورد درمان بیماران کمترین اعزام را داریم و خوشبختانه در ۹۵ درصد جراحی‌ها یعنی تقریباً بیشتر جراحی‌ها متخصص داریم.


11804131
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است