استانی 23:13 - 04 بهمن 1400

شکار خرس قهوه ای در چرام/ شکارچیان لاشه را به آتش کشیدند

به گزارش خبرنگار مهر، سید اسد الله هاشمی دوشنبه شب در گفتگو با خبرنگاران، افزود: طی گزارش مردمی مبنی بر پیدا شدن لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای در ارتفاعات کوه نور شهرستان چرام، یگان حفاظت نمایندگی محیط زیست آن شهرستان فوراً به محل اعزام شدند.

وی ابراز داشت: پس از نزدیک به ۲ ساعت پیاده روی مأمورین یگان حفاظت به محل گزارش رسیده و متأسفانه لاشه خرس شکار شده را مشاهد می‌کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه مکان لاشه کشف شده نزدیک به ۴۰ کیلومتر با نزدیک ترین مناطق حفاظت شده یعنی خامین و خائیز فاصله دارد، گفت: به دلیل بعد مسافتی زیادی که کوه نور با مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان دارد، متأسفانه آنگونه که این مناطق باید حفاظت شوند نمی‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: آنگونه که شواهد نشان می‌دهد، متأسفانه خرس شکار شده داری جنسیت ماده و نزدیک به ۵ سال سن دارد، در ۳ الی ۴ روز گذشته شکار شده و لاشه آن نیز به آتش کشیده شده است.

وی افزود: موضوع به مراجع قضائی و امنیتی شهرستان گزارش داده شده، ضمن آنکه به جد از طریق دستگاه‌های امنیتی در حال پیگیری است.

هاشمی گفت: از مردم تقاضامندیم چنانچه اطلاعاتی در خصوص مضنون یا مظنونین احتمالی این شکار دارند، موضوع را به اداره محیط زیست شهرستان چرام گزارش دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، کوه نور زیستگاه خرس قهوه‌ای، پلنگ، گرگ، روباه، کبک و سایر وحوش بوده که بارهای بار توسط افراد محلی مشاهده شده است.


11424945
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است