سیاسی 16:25 - 15 اردیبهشت 1400

اراده ملت‌های مسلمان برای آزادی فلسطین تعطیل‌بردار نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام که به دلیل ضرورت رعایت دستور العمل های بهداشتی ضد کرونا به صورت حضوری- مجازی تشکیل شده بود با تسلیت شهادت جانسوز امیرالمومنین علی (ع) و گرامیداشت لیالی قدر، ماه مبارک رمضان را ماه خود سازی و تزکیه نفس و فرصتی مغتنم برای استجابت دعای مومنان دانست و گفت: ایام ماه مبارک رمضان در حال سپری شدن است و دو شب قدر را نیز پشت سر گذاشتیم، دستانمان خالی و روحمان نیازمند لطف و عنایت پروردگار، چشم امید به باقیمانده این ماه عزیز داریم تا خدای متعال صیام صائمین و قیام قائمین را در این ماه، به لطف و عنایت خود بپذیرد و در شب‌های قدر و در ایام پر فیض ماه مبارک رمضان دعای همه داعین را مستجاب کند.

آیت‌الله آملی لاریجانی سپس به جمعه آخر ماه مبارک رمضان و روز قدس اشاره کرد و گفت: روز قدس مظهر مظلومیت و مظهر آرمان‌های مردم فلسطین است؛ مردمی که در اثر ظلم و جور ظالمین اشغالگر از سرزمین خود آواره شده‌اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه پشت سر این ظلم و جفا در حق مردم فلسطین همه کفر ایستاده است، افزود: گرچه امسال هم به دلیل شرایط خاص کرونایی مردم ما و مردم بسیاری از کشورهای اسلامی از راهپیمایی باشکوه روز قدس محروم هستند؛اما این به معنای فراموش کردن روز قدس و آرمان ملت فلسطین نیست.

آیت الله لاریجانی آرمان قدس را تعطیلی ناپذیر توصیف و تصریح کرد: آرمان قدس شریف همچنان برای همه ملت های مسلمان زنده است و ما مطمئن هستیم که آزادی قدس از دست اشغالگران و ظالمان، به فضل الهی و اراده همه ملت های اسلامی محقق خواهد شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به دستور جلسه امروز مجمع در خصوص لایحه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تجاری و تاکید بر اهمیت این مناطق در رشد و توسعه اقتصادی کشور، همچنین دغدغه اعضای مجمع و کمیسیون‌های ذیربط مجمع در این خصوص، ابراز امیدواری کرد نتیجه و ماحصل تصمیم مجمع تشخیص برای کشور و مردم مفید،تاثیر گذار و به مصلحت کشور باشد.

آیت الله لاریجانی با اشاره به ظرفیت های بالقوه مناطق آزاد و ویژه در رشد و توسعه اقتصادی کشور به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار،شرط اساسی رسیدن به اهداف قانونی مد نظر این مناطق را پرهیز از رویکرد چنین مناطقی به موضوع واردات و حرکت همه جانبه به سمت صادرات تولیدی کشور دانست و گفت: برای دستیابی بهتر به اهداف توسعه ای مناطق آزاد و ویژه می‌بایست مقوله نظارت بر ساز و کار و عملکرد آنها نیز تقویت شود تا این مناطق از اهداف اصلی و قانونی خود منحرف نشوند.

بر اساس این گزارش، پس از بحث و تبادل نظرکارشناسی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و بررسی گزارش های کمیسیون اقتصادی مجمع و اخذ نظرات تعدادی از نمایندگان مجلس حاضر در جلسه، ایجاد ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی و هفت منطقه آزاد تجاری به تصویب رسید.


11054024
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه از نسل جدید سامانه‌های موشکی و پهپادی در سال جاری رونمایی می‌شود، گفت: مهمترین راهبرد نیروی پدافند هوایی ارتش تولید امنیت پایدار است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در واکنش به سخنان اخیر حسن روحانی رئیس‌جمهوری سابق درباره رخداد‌های مربوط به افزایش قیمت بنزین در آبان ۱۳۹۸ واکنش نشان داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» احمد وحیدی وزیر کشور درباره قانون مقابله با تحریم کالاهای صهیونیستی توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ اکرمی نیا گفت: کشور‌های اسلامی بدانند که اگر اسرائیل قدرت پیدا کند به هیچ کشوری برای رسیدن به اهداف خود رحم نخواهد کرد و این مهم را سران کشور‌های اسلامی درک نمی‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: مقاومت هم اکنون پیروز میدان است و بنابر بشارت قرآن آینده هم برای مقاومت است، اما مردم بدانند قصه روز قدس امسال قصه‌ی دیگری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی گفت: حمله رژیم اسرائیل به حلب نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دریادار تنگسیری گفت: شناور‌های بسیج مردمی نیروی دریایی سپاه و شناور‌های مردمی کشور‌های محور جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس به صورت سراسری رژه می‌روند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است