بین‌الملل 13:44 - 06 خرداد 1401
بر اساس آمارها، تعداد کودکانی که از ابتدای سال 2022 قربانی تیراندازی در آمریکا شده‌اند، از نیروهای پلیس این کشور که حین انجام وظیفه کشته شده‌اند، بیشتر است.

کودکان بیشتر از نیروهای پلیس قربانی تیراندازی در آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس داده‌های جدید، تعداد کودکانی که امسال (۲۰۲۲) در ایالات متحده در تیراندازی کشته شده‌اند، بیشتر از تعداد نیروهای پلیس است که در حین انجام وظیفه هدف تیراندازی قرار گرفته و جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش «نیوزویک»، پایگاه اینترنتی یادبود ماموران کشته شده حین انجام وظیفه (Officer Down Memorial Page) که مرگ ماموران پلیس در سراسر ایالات متحده را ثبت و از آن‌ها تجلیل می‌کند، علاوه بر نشان دادن تصویری از نیروهای متوفی، محل استقرار آن‌ها، تاریخ مرگ و علت آن را نیز نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های این پایگاه، در سال ۲۰۲۲ تاکنون، ۲۰ نیروی پلیس آمریکا بر اثر تیراندازی کشته شده‌اند؛ در مقایسه، بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط سازمان خبری مستقل Education Week، در سال ۲۰۲۲، ۲۴ دانش آموز در آمریکا بر اثر تیراندازی در مدرسه جان باخته‌اند.

در گزارش این سازمان آمده است: تیراندازی‌های مدرسه که برای دانش‌آموزان، معلمان، والدین و جوامع وحشتناک است، همیشه بحث‌های دو قطبی را در مورد حقوق اسلحه و ایمنی مدارس برانگیخته است.

این گزارش می‌افزاید: ۲۷ مورد تیراندازی در مدارس در سال ۲۰۲۲ و در مجموع ۱۱۹ مورد از سال ۲۰۱۸ که ردیابی چنین حوادثی آغاز شد، رخ داده است. تیراندازی در مدرسه ابتدایی «راب»، که منجر به کشته شدن ۲۱ نفر، ۱۹ کودک و دو بزرگسال شد، تعداد کودکان کشته شده در تیراندازی مدرسه را از تعداد ماموران پلیس که در حین انجام وظیفه به ضرب گلوله کشته شدند، بیشتر کرد.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی روز سه‌شنبه به این موضوع پرداخت و گفت زمان آن رسیده که آمریکا در مقابل صنعت تولید اسلحه بایستد. بایدن در سخنرانی خود به فراوانی تیراندازی‌های دسته جمعی در آمریکا نیز اشاره کرد. او گفت: ۳۴۴۸ روز - ۱۰ سال از زمانی که در مدرسه‌ای در کنتیکت بودم می‌گذرد، جایی که مرد مسلح دیگری ۲۶ نفر از جمله ۲۰ دانش‌آموز کلاس اولی را در مدرسه ابتدایی «سندی هوک» قتل‌عام کرد.

بایدن افزود: از آن زمان تاکنون بیش از ۹۰۰ مورد تیراندازی در محوطه مدرسه گزارش شده است. دبیرستان مارجوری استونمن داگلاس در پارکلند فلوریدا. دبیرستان سانتافه در تگزاس. دبیرستان آکسفورد در میشیگان. این فهرست همچنان ادامه دارد و زمانی افزایش می‌یابد که شامل تیراندازی‌های دسته جمعی در مکان‌هایی مانند سالن‌های سینما، عبادتگاه‌ها و همانطور که همین ۱۰ روز پیش دیدیم در یک فروشگاه مواد غذایی در بوفالو نیویورک می‌شود. 

چهارم خرداد، تیراندازی مرگبار در دبستانی در شهر «یووالدی» ایالت تگزاس ۲۱ کشته شامل ۱۹ کودک دانش آموز برجا گذاشت.

از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون، تاکنون بیش از ۲۰۰ تیراندازی دسته جمعی در ایالات متحده و ۲۷ تیراندازی در مدارس رخ داده است. کاخ سفید اعلام کرده جو بایدن روز یکشنبه از شهر یووالدی تگزاس محل این حادثه مرگبار بازدید خواهد کرد. در همین حال، گزارش شده که دولت و قانونگذاران کنگره بحث درباره تصویب قانون کنترل اسلحه را تجدید کرده‌اند. 

انتهای پیام/م


11574944
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری رژیم صهیونیستی ظهر امروز (پنج‌شنبه) از حمله موشکی شدید از خاک لبنان به شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از گزارش‌ها پیرامون استفاده گروه‌های تروریستی از تلگرام برای عضوگیری و ایفای نقش در حملات مسکو، روسیه خواستار توجه بیشتر این پیام‌رسان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بیل کلینتون و باراک اوباما رؤسای‌جمهوری اسبق آمریکا و جو بایدن در ائتلافی بی‌سابقه علیه پیروزی ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری، با یکدیگر متحد شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی که سال گذشته بار‌ها به قرآن کریم هتاکی کرده بود، در پی اخراج از سوئد به نروژ پناهنده شد. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «جوزف لیبرمن» سناتور اسبق آمریکایی که اغلب به اتخاذ مواضع ضد ایرانی و حمایت از رژیم صهیونیستی شهرت داشت، در سن ۸۲ سالگی در اثر عوارض ناشی از زمین خوردگی درگذشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از حمله تروریستی روز جمعه در یک سالن کنسرت در روسیه، ۹۵ نفر مفقود هستند. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات فرانسه روز چهارشنبه اعلام کردند بیش از پنجاه مؤسسه آموزشی در پاریس، عمدتاً کالج ها، روز چهارشنبه از طریق ENT (فضا‌های کاری دیجیتال) هدف تهدید حملات جدید قرار گرفتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمار‌ها حاکی از افزایش شمار مهاجران غیرقانونی است که در سه ماهه نخست سال جاری به طور غیر قانونی و از طریق کانال مانش وارد خاک انگلیس شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه می‌گویند ارتش اشغالگر حمله زمینی به رفح را برای اواسط آوریل یا نهایتا اوایل ماه مه برنامه‌ریزی کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از شهادت چهار رزمنده خود در حملات رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است