استانی 17:43 - 15 مرداد 1399
/چهل سال با جهاد دانشگاهی/ نماینده ولی‌فقیه در لرستان:
ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: همگام بودن با دانشجویان و دانشگاهیان، هویت اسلامی ایرانی، تاثیرگذاری در توسعه و پیشرفت جامعه اسلامی، پیشگام در فرهنگ دینی و تعالی نسل جوان، دانش بنیان و پژوهش محوری و ... همه ویژگی‌هایی را که می توان برای یک نهاد انقلابی متصور بود، در جهاد دانشگاهی دیده می‌شود.

همه ویژگی‌های یک نهاد انقلابی در جهاد دانشگاهی دیده می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در گفت‌وگو با ایسنا، جهاد دانشگاهی را نهادی انقلابی و دارای جایگاهی ویژه در کشور دانست و اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نهالی برخواسته در اوایل انقلاب است که اکنون به درختی بارور و تنومند تبدیل شده و در حال افتخار آفرینی برای کشور است.

وی با اشاره به فعالیت های این نهاد انقلابی در عرصه های مختلف، گفت: بنا به اظهار مسئولان استانی، جهاد دانشگاهی لرستان با راه‌اندازی مرکز ناباروری در مرکز استان در راستای بیانات مقام معظم رهبری در زمینه کنترل جمعیت گام برداشته که قابل تقدیر است.

شاهرخی با اشاره به ورود جهاد دانشگاهی در عرصه‌های آموزش، پژوهش و فرهنگ و فعالیت این نهاد در عرصه رسانه و رساندن پیام انقلاب با بهره گیری از ظرفیت خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، تصریح کرد: امروز رسانه‌های جهاد دانشگاهی جزو معتبرترین رسانه های کشور هستند و خبرنگاران آن نمونه ای از انسانهای پرتلاش و کوشا در انجام وظیفه هستند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به فعالیت های فرهنگی جهاد دانشگاهی، عنوان کرد: این نهاد توانسته‌ با برگزاری همایش‌های متناوب با توجه به مقتضیات روز با موضوعات ادبیات و آسیب شناسی آسیب‌های اجتماعی مانند همایش 《هجوم خاموش》 و 《ایران زمین》 راهکارهای مهمی در حیطه‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی ارائه دهد.

شاهرخی افزود: تعمیق باورهای دینی، آگاهی نسل جوان به ویژه دانشجویان، تبلیغ و ترویج آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی به منظور جلوگیری از انقطاع نسل ها و مقابله با تهاجم فرهنگی در راستای منویات مقام معظم رهبری، ایجاد زمینه‌ برای تقویت مشارکت فعال جوانان به ویژه دانشجویان در مسائل سیاسی و اجتماعی کشور براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، ایجاد زمینه برای تشویق و ترغیب فرهنگ و تالیف، نشر و نقد آثار علمی - فرهنگی و اصلاح و تقویت رفتارهای مردم براساس باورها و ارزش های اسلامی مهم ترین فعالیت های معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی است، البته فعالیت های جهاد دانشگاهی در مراکز دانشگاهی فصل مشروحی از این نهاد انقلابی است.

وی با اشاره به نیازمندی جامعه فرهنگی به ایده‌های نو در شرایط کنونی کشور، گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند با پردازش ایده‌های نوین برای تشکل‌های اسلامی و انجمن های علمی به فرایند تبلیغی استان کمک کند چرا که این نهاد ثابت کرده می‌تواند همواره با ارائه محصولات و ایده‌های نو فرهنگ استان و کشور را ارتقا دهد.

شاهرخی با اشاره به برگزاری دوره‌های ضمن خدمت توسط جهاد دانشگاهی برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی، ادامه داد: این نهاد توانسته سطح آموزش تخصصی کارمندان را بالا ببرد که این نیز علاوه بر کیفی سازی فعالیت دستگاه‌های اجرایی باعث رضایت‌مندی بیشتر مردم می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، با اشاره به موفقیت های جهاد دانشگاهی لرستان در مرکز افکارسنجی، عنوان کرد: جهاد دانشگاهی از زمانی که در راستای عمل به فرامین بنیان گذار جمهوری اسلامی تشکیل شد تاکنون همواره اقدامات و اهداف خود را بر پایه نیازهای شناسایی شده در جامعه دنبال و اجرایی کرده و همواره در حال پیمایش و شناسایی این نیازها و اولویت هاست که در این راستا مرکز افکار سنجی ایجاد شده و تا امروز هم اقدامات قابل قبولی انجام داده است.

وی تاکید کرد: همگام بودن با دانشجویان و دانشگاهیان، هویت اسلامی ایرانی، تاثیرگذاری در توسعه و پیشرفت جامعه اسلامی، پیشگام در فرهنگ دینی و تعالی نسل جوان، دانش بنیان و پژوهش محوری و ... همه ویژگی‌هایی را که می توان برای یک نهاد انقلابی متصور بود، در جهاد دانشگاهی دیده می‌شود و همین امر موفقیت این نهاد را به نوعی تضمین کرده است.

انتهای پیام


10654487
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است