استانی 22:35 - 04 بهمن 1400
ایسنا/قم استاندار قم گفت: مقوله توسعه صادرات در قم به عنوان استانی سرشار از ظرفیت های غنی صادراتی بسیار مهم و حائز اهمیت بوده و شاهد برداشته شدن قدم ها و تلاش های خوبی در این زمینه هستیم.

استاندار قم از امیدهایش برای توسعه صادرات استان نوشت

سید محمد تقی شاهچراغی درپیامی به همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان قم در سال ۱۴۰۰ ، آورده است: صادرات به عنوان موتور محرکه تولید و اشتغال و عامل رونق وپویایی اقتصاد ملی، همواره نقش کلیدی را در افزایش سهم کشور در عرصه مهم و رقابتی تجارت جهانی و تحکیم و تقویت بنیان های اقتصادی میهن عزیزمان داشته است.

پیام حاکیست: گسترش صادرات غیر نفتی با هدف کاهش اتکاء درآمدهای ملی، به نفت و دوری از خام فروشی، یکی از مهم ترین سیاست های کلان اقتصادی کشور در طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده و شرایط کنونی کشور و چالش ها و تهدیدهای پیش روی اقتصاد ملی ازجمله تحمیل تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه، لزوم برنامه ریزی برای رسیدن به این هدف مهم و استراتژیک را، بیش از پیش ضروری ساخته است.

دربخش دیگری از این پیام آمده است:  بدون شک در شرایط فعلی، راهکار برون رفت از مشکلات فعلی اقتصاد کشور و دستیابی به افق های روشن در این حوزه از جمله حل مسأله بیکاری و رکود ناشی از تورم، ایجاد اشتغال مولد و بهبود وضعیت اقتصادی جامعه ، در گرو توجه به صادرات منهای نفت و عملیاتی کردن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مورد تأکید و ابلاغی مقام معظم رهبری می باشد.

پیام حاکیست: به موازات بحث های ملی، مقوله توسعه صادرات در استان قم به عنوان استانی سرشار از مزیت ها و ظرفیت های غنی صادراتی نیز بسیار مهم و حائز اهمیت بوده و شاهد برداشته شدن قدم ها و تلاش های خوبی در زمینه تسهیل روند صادرات کالاهای تولیدی استان و بها دادن به مسأله صادرات به عنوان یکی از دغدغه ها و اولویت های اصلی دولت سیزدهم هستیم.

دربخش دیگری ازاین پیام آمده است:  با چنین نگرشی، ان شاالله تمام توان و عزم خود را برای رفع موانع پیش پای فعالان عرصه تجارت و ایجاد گشایش های بیشتر در مسیر رونق و شکوفایی صادرات استان بکار خواهیم گرفت. بی تردید یکی از موضوعات اولویت دار این حوزه، موضوع احیای جایگاه و موقعیت جهانی فرش دستباف قم می باشد. موضوعی که با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های ویژه قم و در پرتو همت و تلاش تولیدکنندگان و تجار فرش و برنامه ریزی های صحیح دست یافتنی است.

پیام حاکیست: فرصت را مغتنم دانسته در سال "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها"،از زحمات و تلاش های ارزنده تمامی صادرکنندگان و جهادگران عرصه اقتصادی استان قم که در شرایط سخت و دشوار تحریم و جنگ بزرگ اقتصادی، به امر مهم صادرات اهتمام می ورزند، تشکر و قدردانی نموده و توفیق روزافزون همگی آنان را در راه خدمت به رشد و شکوفایی اقتصاد کشور و استان و اعتلای نام و نشان پرافتخار ایران اسلامی در جهان از درگاه ایزد منان مسألت دارم.

انتهای پیام


11424922
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است