ورزشی 09:15 - 07 خرداد 1401

تکرار نام‌نویسی از متقاضیان ریاست در فدراسیون شمشیربازی

به گزارش خبرنگار مهر، چهارماه از ثبت نام کاندیداهای ریاست در فدراسیون شمشیربازی (بهمن ماه) و ١٠ روز از اتمام دوره چهارساله فضل الله باقرزاده در این فدراسیون (۲۵اردیبهشت ماه) می گذرد با این حال نه تنها برای آن تعیین تکلیف نشده بلکه وارد شدن به دوره سرپرستی زوایای جدید و مبهمی در روند انتخابات شمشیربازی ایجاد کرده است.

این زوایا به خاطر اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی و حد و مرز گذاشتن این اساسنامه برای تعداد ادوار ریاست افراد و عدم تطابق آن با شرایط ریاست فضل الله باقرزاده ایجاد شده است، کسی که طی ١٢ سال گذشته در راس فدراسیون شمشیربازی قرارداشت و مجدد متقاضی ادامه این راه برای چهارمین دوره متوالی شده است در حالیکه با اما و اگرهای قانونی مواجه است.

طبق اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی که سال گذشته ابلاغ شد، روسای فدراسیون ها برای سه دوره متوالی می توانند عهده داراین مسئولیت باشند اما مشخص نشدن اینکه این سه دوره از قبل ابلاغ اساسنامه محاسبه خواهد شد یا بعد از آن، ابهاماتی را ایجادکرد.

با وجود این ابهامات فردی مانند فضل الله باقرزاده سال گذشته و در فاصله چندماه مانده به اتمام سومین دوره ریاست خود در فدراسیون شمشیربازی، برای شرکت در انتخابات این فدراسیون نام نویسی کرد اما او حالا یک سنگ بزرگ را پیش پای خود می بیند چرا که به گفته نصرالله پریچهره سرپرست اداره کل امور مشترک فدراسیون ها «افراد برای چهارمین دو ه ریاست باید عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی باشند یا اینکه رئیس، دبیر یا نایب رئیس آسیا باشند».

هیچ یک از این شروط شامل حال رئیس سال های قبل شمشیربازی نمی شود و احتمالا به همین دلیل است که برگزاری انتخابات این فدراسیون با حضور وی فعلا کم لم یکن شده است.

تکرار نام‌نویسی از متقاضیان ریاست در فدراسیون شمشیربازی

فدراسیون شمشیربازی ٢٥ اردیبهشت ماه به پایان سومین دوره ریاست فضل الله باقرزاده رسید و جالب اینکه سه روز بعد از آن وی با حکم وزیر ورزش به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب شد در حالیکه خود یکی از سه کاندیدایی بود که پرونده اش برای تایید صلاحیت در اختیار مراجع ذی صلاح قرار گرفته بود.

البته اساسنامه فدراسیون ها اعلام صریح و شفافی به ممنوعیت حضور سرپرستان در انتخابات ندارد اما وزارت ورزش در رابطه باانتخابات فدراسیون ها، اگر هیچ اصل و سنتی را محترم نشمرده است بر این اخلاق مداری معمولا پایبند بوده که سرپرست ها درانتخابات شرکت نداشته باشند.

بنابراین انتخاب باقرزاده به عنوان سرپرست از یک طرف و از طرف دیگر نص اساسنامه در مورد سه دوره ریاست افراد و همچنین تاکید پریچهره بر شروط لازم برای چهارمین دوره ریاست، مختل شدن پروسه طی شده انتخابات فدراسیون شمشیربازی تا به امروز را تایید و ازسرگیری دوباره آن را محتمل می کند.

در هر صورت اساسنامه جدید فدراسیون ها و ابهامات و ایراداتی که از ازمان ابلاغ به آن وارد شد گریبانگیر رئیس همیشگی شمشیربازی شده است و با این شرایط او فعلا اجازه ورود به انتخابات را ندارد. مسئله ای که طی سال های آینده می تواند برای دیگر مدیران فعلی ورزش هم سنگ اندازی کند اگر موضوع به همین صورت باقی بماند.

البته طبق آنچه سرپرست اداره کل امور مشترک فدراسیون ها به آن اشاره کرده، طبق دستور وزیر بازنگری و برطرف شدن ایراداتاساسنامه فدراسیون ها در دستور کار است اما اینکه این اقدام به برداشته شدن سنگ انتخاباتی پیش پای باقرزاده و امثال وی کمکیکند یا نه مشخص نیست.


11575504
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بعضی از تیم‌های رده‌های پایین جدول خودشان را پیش باخته برابر سرخپوشان می‌بینند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تیم صنعت نفت آبادان بعد از دریافت گل اول متلاشی شد و نتوانست جبران کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های سری آ مزد عملکرد درخشان خود در فصل جاری مسابقات اروپایی را گرفتند و یک سهمیه برای لیگ قهرمانان اروپای سال آینده به این لیگ اضافه شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال با انجام ۳ دیدار امروز پیگیری می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بایرلورکوزن رکورد شکست ناپذیری در فوتبال اروپا در قرن ۲۱ را جابجا کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم های رم، آتالانتا و لورکوزن به جمع 4 تیم برتر لیگ اروپا راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های فیورنتینا و استون ویلا موفق شدند به جمع ۴ تیم برتر مسابقات لیگ کنفرانس اروپا راه یابند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: مربی‌ای نیستم که باخت را گردن کسی بیندازم و خودم شکست برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس درباره آخرین وضعیت مصدومیتش توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نتیجه ۳ بر هیچ یک نتیجه عالی در فوتبال حساب می‌شود و از عملکرد بازیکنانم واقعا رضایت دارم.  

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است