اجتماعی 14:48 - 15 اردیبهشت 1400
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر از تدوین پیش‌نویس دستورالعمل آموزش به مربیان مراکز رزم مقدماتی یگان‌های نظامی و انتظامی در زمینه آموزش پیشگیری اولیه از اعتیاد، خبر داد.

ارائه آموزش‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد به سربازان

به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی گفت: اختلال و مصرف مواد پدیده‌ای فراگیر، همگانی، جهانی و پیچیده است که می‌تواند سلامتی را مختل کند و باعث از دست دادن شغل، مشکلات خانوادگی و مالی شود.



وی افزود: اعتیاد در محیط‌های کاری موجب بروز حوادث، غیبت از کار، از دست دادن بهره‌وری، کم‌توجهی، تأخیر، جر و بحث، ناخشنودی، کاهش تولید و الگوی کاری نامنظم می‌شود.



مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد ادامه داد: شواهد نشان می دهد در محیط های کاری سربازی به دلیل فشارهای روانی و وضعیت خاص خود، دوری از خانواده، استرس و… شرایط گرایش به مصرف موادمخدر در بین افراد، بیشتر می شود که در همین راستا و در پی برگزاری جلسات کارشناسی، این اداره‌کل نسبت به تدوین پیش نویس دستورالعمل و آیین نامه تربیت کادر متخصص مربیان مراکز رزم مقدماتی یگان های نظامی و انتظامی در زمینه آموزش پیشگیری اولیه از اعتیاد، مبادرت کرد.



اسماعیلی گفت: بر اساس برنامه های پیش بینی شده ۱۰۰ درصد سربازان وظیفه ورودی مراکز آموزشی رزم مقدماتی در سال ۱۴۰۰ با همکاری یگان‌های نظامی و انتظامی پس از آموزش مربیان مزبور، تحت پوشش آموزش پیشگیری اولیه از اعتیاد قرار می گیرند.



به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر وی بیان کرد: دستورالعمل یاد شده پس از بررسی و تأیید نهایی توسط مجریان و دست اندرکاران؛ به خصوص مراکز آموزشی رزم مقدماتی نظامی و انتظامی، برای اجرا در سال ۱۴۰۰، ابلاغ خواهد شد.



اسماعیلی افزود: مهم ترین رهاورد این دستورالعمل، آموزش مربیان مراکز رزم مقدماتی با هدف انتقال مطالب آموخته به سربازان وظیفه و آماده سازی آنان برای ورودی ایمن به زندگی آینده به عنوان مسئول خانواده یا فردی موثر در محیط کار و تولید، خواهد بود.

انتهای پیام


11053805
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همکاری بسیار مناسبی بین پلیس راهور تهران بزرگ با دستگاه‌های اجرایی و دخیل در برگزاری روز جهانی قدس در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف پژو پارس با تریلر خبر داد و گفت: راننده خودرو سواری در این حادثه جان باخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام تهمیدات ترافیکی شب‌های قدر گفت: تردد کامیون‌ها در هر سه شب و فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: معابر و بزرگراه‌های پایتخت همچنان خلوت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام موحدی گفت: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم. همچنین با توجه به قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف و تبذیر جلوگیری شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهری منطقه یک گفت: تونل نوری در پیاده راه باغ فردوس به عنوان یکی از نقاط پر تردد گردشگری منطقه یک با هدف زیباسازی محیطی و بصری، اجرا و نصب شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: دستگاه قضائی مقابل زمین خواری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در گیلان ایستاد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین رییس پلیس راه راهور فراجا از جان باختن ۵۸۵ نفر در سفر‌های نوروزی خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است