استانی 07:55 - 07 مهر 1401

اشکواره فرهنگی و هنری حسینی در تقویم سالانه وزارت ارشاد ثبت شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهیار کمانگری چهارشنبه شب در آئین اختتامیه پنجمین اشکواره فرهنگی و هنری اشکواره حسینی در شهرستان آمل افزود: در پنج دوره از این اشکواره که واقعاً رویکرد مردمی داشته است بیش از ۱۹ هزار هنرمند با ارسال بیش از ۳۰ هزار اثر هنری مشارکت کردند و این ظرفیت مهم فرهنگی و هنری که در راستای ترویج و تبیین قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام است، نیازمند ایجاد دبیرخانه در شهرستان آمل است.

وی افزود: انتظار همه هنرمندان شرکت کننده در اشکواره حسینی، قرارگرفتن این اشکواره به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی وهنری در تقویم برنامه‌های سالانه وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است.

دبیراجرایی پنجمین اشکواره فرهنگی هنری حسینی یادآور شد: دریافت بیش از ۶ هزار عکس و حضور حدود ۷۰ گروه نمایشی و صدها قطعه شعر و داستان، یک ظرفیت و بانک اطلاعات خوبی از هنرمندان حوزه دینی وآیینی کشور توسط این اشکواره ایجاد شده و انتظار است با حمایت نهادهای اجرایی وبخش خصوصی از آثار منتخب چاپ و یا مستندسازی در اختیار علاقمندان قرارداده شود.

کمانگری همچنین در گزارشی از پنجمین دوره اشکواره فرهنگی هنری حسینی در آمل گفت: در این دوره بیش از ۳ هزار و۴۰۰ اثر از هزار و ۲۱۷ هنرمند از استان‌های مختلف ایران، و نیز از کشورهای عراق، یمن، ترکیه، ایتالیا و افغانستان توسط دبیرخانه اشکواره دریافت شد.

وی افزود: آثار دریافت شده در این دوره در هفت بخش "رسانه، تئاتر خیابانی، سرود و نقالی، عکس، شعر و داستان کوتاه بوده که از نظر کیفی در سطح بالایی نسبت به دوره‌های گذشته بوده است.

وی، بیشترین تعداد آثار دریافتی را مربوط به بخش عکس، شعر، داستان ورسانه بیان کرد و ادامه داد: آثار دریافتی این اشکواره از سوی بهترین داوران ملی واستانی بازبینی شده و منتخبان هر بخش نیز براساس شایستگی وکیفیت آثار انتخاب شدند.

دبیر اجرایی اشکواره فرهنگی هنری حسینی اضافه کرد: از آنجایی که رویکرد اصلی این اشکواره مردمی بوده، برای نخستین بار در اشکواره امسال برنامه ریزی شده تا آثار تولیدی شرکت کنندگان به صورت پادکست و موشن و مدیاهای دیجیتال در اختیار علاقمندان هم قرار بگیرد.

وی، هدف از برگزاری اشکواره فرهنگی هنری حسینی را جریان سازی فرهنگی و هنری از حماسه درس آموز عاشورا بیان کرد و ادامه داد: حرکت امام حسین (ع) یکی از مصادیق جهاد تبیین است، که می‌تواند برای تمامی‌های سنی یک الگوی مهم و تأثیر گذار باشد.


11698641
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است