استانی 19:22 - 29 دی 1400
ایسنا/اصفهان بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان عصر امروز با حضور مقامات استانی و کشوری در نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان افتتاح شد.

فرش قرمز اصفهان زیر پای فعالان فرش دستباف کشور

رئیس مرکز ملی فرش ایران عصر امروز (چهارشنبه، ۲۹ دی‌ماه) پیش از مراسم روبان چینی این نماشگاه، با بیان اینکه امروز صنعت فرش چه از سوی مردم و چه دولت به دست فراموشی سپرده شده است، اظهار کرد: امیدواریم در این دولت به فرش دستباف و ذینفعان آن توجه ویژه‌ای شود تا باعث رونق بازار ملی و جهانی آن در سطح بالایی شویم و بتوانیم این زنجیره بزرگ فعالان فرش را که یک سرمایه بزرگ برای کشور است، حفظ کنیم.

فرحناز رافع افزود: هنر صنعت فرش، میراث فرهنگی، هنری و قیمتی است و همان‌گونه که از گذشتگان به ما رسیده، باید آن را به آیندگان بسپاریم و این نمایشگاه و رویدادها بهانه‌ای است که قشر جوان و مردم این هنر و صنعت را فراموش نکنند.

وی با تاکید بر اینکه بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان نمادی از هنر و زیبایی این نقش و نگارها و المان‌های خاص فرش ایرانی است، گفت: متاسفانه این نمایشگاه طی دو سال گذشته در سطح ملی و بین المللی چه در تهران و چه دموتکس که خاص فرش دستباف است، برگزار نشده است، اما اصفهان با تمام ظرفیت‌های خود این نمایشگاه را برگزار کرده است.

به گزارش ایسنا، معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان، نیز در این مراسم با بیان اینکه جایگاه فرش دستباف در کشور و استان اصفهان بلند است، اظهار کرد: انتظار می‌رود این رویداد و نمایشگاه‌ بتواند در معرفی و شناساندن این هنر و صنعت و جایگاه رفیع آن حتی به سایر کشورها موثر واقع شود.

امیررضا نقش گفت: در مجموعه استانداری با توجه به اینکه کارگروه فرش دستباف تشکیل می‌شود، همیار و پشتیبان فعالان فرش است و امیدواریم مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان نیز، در این مراسم، اظهار کرد: در این دوره از نماشگاه، مشارکت‌کنندگانی از استان‌های مختلف کشور همچون آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کردستان، تهران و قم حضور دارند و امیدواریم با توانمندی و گشایش‌هایی که در کسب کار آنها رخ می‌دهد، روز به روز بتوانیم شاهد شکوفایی این هنر و صنعت در کشور باشیم.

علیرضا مرتضوی با بیان اینکه حضور بازدیدکنندگان و مسئولان از این نمایشگاه باعث پشتیانی از این صنعت خواهد شد، گفت: این صنعت روزگارانی در ایران زمین باعث فخر ایران بوده و است، بنابراین باید برای فروش آن در داخل و خارج کشور تلاش کنیم.

گفتنی است؛ این نمایشگاه که با حضور ۱۵۰ شرکت و موسسه فعال در حوزه‌های مرتبط با فرش دستباف در فضایی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع برپا شده، جلوه‌های نابی از هنر قالیبافان و فعالان حوزه فرش دستباف را نمایش می‌دهد.

۷۷ درصد شرکت‌کنندگان این نمایشگاه از استان اصفهان و ۲۳ درصد مشارکت‌کنندگان از استان‌های دیگر به اصفهان آمده‌اند تا فعالیت خود را در معرض نمایش قرار دهند. این نمایشگاه هنر دست فرش‌بافان، قالیبافان و فعالان حوزه‌های تولید، فروش، بازرگانی، طراحان و نقاشان و مرمت‌کاران و رفوگران فرش دستباف را در معرض بازدید عمومی قرار داده و زمینه‌ای ایجاد می‌کند تا علاقمندان به این حوزه، با جدیدترین و زیباترین تولیدات فرش دستباف آشنا شوند.

انتهای پیام


11417948
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است