استانی 23:15 - 04 بهمن 1400
ایسنا/خراسان شمالی رئیس فدراسیون ترای اتلون (ورزش سه گانه) از برگزاری ۳۷ دوره مسابقات قهرمانی کشور از ابتدای شیوع کرونا خبر داد و گفت: سه رویداد دیگر نیز تا پایان سال در رده های سنی مختلف برگزار می‌کنیم.

برگزاری ۳۷ دوره مسابقات سه گانه کشوری در دوران کرونا/ کمک ۵ میلیونی برای اجاره استخر

مهدی گودرزی در حاشیه جلسه با اعضای این هیئت ورزشی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: اردوهای آماده‌سازی بازی های آسیایی سال جدید از دی ماه امسال در حال برگزاری است.

وی افزود: بر اساس تقویم جهانی، اسفند ماه امسال مسابقات دواتلون را در پیش رو داریم و همچنین اولین اعزام تیم ترای اتلون در خرداد ماه سال جدید به مسابقات قهرمانی اسپرینت آسیا در کره جنوبی و مرداد ماه مسابقات جوانان آسیا در قرقیزستان را خواهیم داشت.

گودرزی ادامه داد: جایگاه رشته ورزشی ترای اتلون را در هر کشور با عنوان جایگاه توسعه یافتگی در پنج سطح طبقه بندی می‌کنند و معیار این طبقه بندی میزان فعالیت، آموزش، برنامه‌ریزی و توسعه یافتگی در این رشته ورزشی است.

وی با اشاره به تمرینات این رشته ورزشی، بیان کرد: هر استانی می‌تواند بر اساس توانمدی ها در هر حوزه ای از دواتلون(دو و دوچرخه سواری)، آکوا اتلون(دو و شنا) و ترای اتلون (شنا، دو و دوچرخه سواری) فعالیت کنند.

گودرزی به کمبود زیر ساخت موجود در استان ها اشاره کرد و گفت: دغدغه اصلی این رشته ورزشی دسترسی به استخر خاص این رشته و فضای لازم برای تمرینات است، همچنین نیاز به این تفکر در خانواده ها احساس می‌شود که شنا و دویدن را به عنوان یک نیاز حرکتی لازم برای فرزندانشان بدانند.

وی با اشاره به مشکلاتی که شیوع بیماری منحوس کرونا در این رشته ورزشی گذاشت اظهار کرد: تا آذرماه سال گذشته مجوزی برای فعالیت این رشته ورزشی صادر نشده بود و این مشکل در زمانی بود که گزینش المپیک ژاپن را در پیش رو داشتیم در حالی که خللی در تمریناتشان رقبای ما وارد نشده بود.

گودرزی به مشکلات مالی خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها نباید براساس تصمیمات ما متحمل فشار باشند، به همین دلیل نیاز است در استان دویدن و شنا کردن را بیشتر از دوچرخه سواری مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: برای نیاز استان خراسان شمالی به اجاره کردن استخر ها برای هر شهرستان این استان مبلغ ۵ میلیون تومان حمایت مالی می‌کنیم.

وی همچنین در خصوص مذاکره با مربی پرتغالی «سرجیو سانتوز» بیان کرد: طی توافق هایی که با مربی پرتغالی صورت گرفته قرار بر این است تا بازی‌های آسیایی را به شکل فاکتور های قرارداد قبلی پیش ببریم و در سال جدید قرار داد جدید را با این مربی منعقد کنیم.

انتهای پیام


11424949
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است