استانی 12:40 - 07 خرداد 1401

۸۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار رضا عباسی توجه به نشر و چاپ آثار مکتوب و دیجیتال را یکی از اولویت‌های کاری مهم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان و اضافه کرد: بر همین اساس تمام امکانات و توانمندی‌های سخت افزاری و نرم افزاری بنیاد در اختیار نویسندگان، اهالی فرهنگ و ادب، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است تا خاطرات، دست نوشته‌ها و سایر موارد مربوط به دفاع مقدس را ثبت و ضبط کنیم.

وی با بیان اینکه تکلیف اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، چاپ و نشر تعداد ۶۰ عنوان کتاب در سال است، ادامه داد: این در حالی است که با تلاش کارکنان مجموعه و نیز همکاری و تعامل سازنده با نویسندگان و اهل فرهنگ و هنر استان، چندین سال است که بیش از تکلیف اعلامی در این مسیر گام برداشته شده است.

امیر عباسی اظهار داشت: در کنار چاپ کتاب‌های فوق، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در زمینه نشر کتب صوتی و آثار دیجیتال نیز وارد عرصه شده است و پارسال تعداد ۳۲ عنوان مجموعه در این رابطه نیز چاپ و منتشر شده است.

به گفته وی تکلیف اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در حوزه آثار صوتی ۱۵ مورد است که پارسال در این زمینه رشد بیش از ۱۰۰ درصدی را تجربه کرد.

امیر عباسی از تدارکات لازم برای تهیه و تدوین دانش نامه دفاع مقدس آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: مقدمات این امر در استان فراهم و در این زمینه پیشرفت ۲۸ درصد تاکنون حاصل شده است و همکاران اداره کل در حال جمع آوری و دسته بندی اطلاعات، آمار، اسناد و مدارک لازم در این زمینه هستند.

وی ضمن دعوت از نویسندگان و فعالان عرصه شعر، هنر، چاپ و نشر برای همکاری با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، اعلام کرد: ما در این رابطه آماده همه گونه همکاری و عقد قرارداد برای تولید محتوا به خصوص در حوزه کودان و نوجوان هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش مهم و بی بدیل رسانه‌ها در کمک به توسعه فعالیت‌های این مجموعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، یادآور شد: بدون تردید تحقق اهداف سازمانی این نهاد با همکاری و مساعدت رسانه‌ها و خبرنگاران فعال در حوزه دفاع مقدس ممکن خواهد شد.

امیر عباسی با بیان اینکه پیگیری مباحث تکراری در حوزه دفاع مقدس توسط رسانه‌ها نباید نهادینه شود، گفت: با توجه به تغییر و تحولات جامعه باید از چنین مباحثی دست کشید و ما منتظر اعلام دیدگاه‌های اهالی رسانه و نظرات عملی آنها هستیم.

وی خبرنگاران را مشاوران اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دانست و گفت: امروز در زمینه جهاد تبیین رسانه‌ها رسالت‌های بسیار سنگین و مهمی بر عهده دارند که محوری ترین تکلیف در این رابطه به موضوعات مورد پسند و مورد نیاز کودکان و نوجوانان بر می‌گردد، چون دشمنان اسلام و انقلاب در این حوزه مهم سرمایه گذاری کلانی انجام می‌دهند.


11575823
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است