استانی 21:05 - 29 دی 1400

بنیاد مسکن متعلق به مردم است/ مقاوم سازی ۵۰ درصد خانه‌های روستایی

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر نیکزاد شامگاه چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان با اشاره به اینکه بنیاد مسکن اهداف ارزشمندی دارد که باید همچنان در راستای آنها فعالیت کرد، اظهار داشت: بنیاد مسکن به معنای واقعی کلمه درآمد هزینه را تمرین کرده و باید ادامه دهد، در این راه سختی هم خیلی کشیده‌ایم.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن بار مالی برای دولت ندارد، اما خدماتی که برای نظام دارد بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: به محض اینکه یک نقطه با بحران مواجه می‌شود بانک ماشین آلات و همکاران دلسوز بنیاد مسکن از همان لحظه وقوع حادثه در میدان هستند، این یک توانمندی بسیار بالا در خدمت مردم است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه حضور بنیاد مسکن به مردم اطمینان خاطر می‌دهند، افزود: در همین سیل به مناطق سیل زده رفتم و اعلام کردم اصلاً نگران نباشید در کنار شما هستیم، رئیس جمهور و تمام مسئولان پای کار هستند و ما در خدمت شما هستیم.

نیکزاد با اشاره به اینکه بنیاد مسکن یادگار حضرت امام و متعلق به کشور و همه مردم است، یادآور شد: در هرجایی که لازم بوده بنیاد مسکن ورود کند ما ورود کرده‌ایم، در بحث مسکن روستایی سال ۸۴ تنها‬ ۷ درصد واحدهای روستایی مقاوم بود اما امروز متوسط کشوری مقاوم سازی واحدهای روستایی به ۵۰ درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: ‬در لرستان این آمار بالای ۷۰ درصد است و مقدار باقی مانده هم سخت‌تر است چون کسانی که توان مالی پایینی دارند نتوانسته‌اند خانه‌های خود را مقاوم سازی کنند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تا در حوزه مقاوم سازی واحدهای روستایی به عدد ۱۰۰ درصدی نرسیم و جشن نگیریم که حتی یک واحد مسکن روستایی غیرمقاوم نداریم، از پا نمی‌نشینیم.

نیکزاد با اشاره به اینکه در جنوب کرمان که بازدید داشتیم، هر واحدی که با تسهیلات مقاوم سازی کرده بود مشکلی نداشت و خسارت‌ها متوجه واحدهای غیر مقاوم بود، اظهار داشت: در بحث ابلاغ وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی تعلل یک دقیقه‌ای هم جایز نیست.

وی یادآور شد: سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها باید ساخته شود.


11418039
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است