استانی 17:29 - 06 مهر 1401

تبدیل زمین‌های «دهگاه» فریدن به شهرک دولتی به نفع مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر رضا نقش پیش از ظهر چهارشنبه در نشستی با حضور مدیران استان و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان برگزار شد، با اشاره به بحث زمین‌های ۲۱ هکتاری دهگاه در شهرستان فریدن اظهار کرد: اگر واحدهایی که در دهگاه مستقر می‌شوند صرفاً تولیدی صنعتی باشند نیاز به پروانه بهره برداری دارند و اگر تبدیل به شهرک صنعتی شود نیازمند مجوز بهره برداری صنعتی است.

وی افزود: بهترین راهکار برای این زمین‌ها تبدیل شدن به شهرک دولتی است که این راهکار به نفع شهرستان فریدن است.

معاون اقتصادی استانداری در ادامه تاکید کرد: در بخش حمل و نقل، لازم است مسئولان شهرستان، ناوگان مینی بوس رانی و اتوبوس رانی بین شهری وتاکسی رانی را برای استفاده از تبصره ۱۶ و ۱۸ ناوگان اتوبوس رانی بین شهری معرفی کنند.

خطر از میان رفتن کشاورزی در شهرستان فریدن

در ادامه عبداله صانعی کارشناس اشتغال شهرستان فریدن با اشاره به وضعیت محرومیت شهرستان فریدن اظهار کرد: طی مطالعه‌ای که انجام شده فرونشست دشت دامنه و افت منابع آبی ارتباط مستقیمی با مخزن سد زاینده رود دارد و اگر همین رویه و برداشت بی رویه آب ادامه داشته باشد کشاورزی در منطقه فریدن از بین می‌رود.

صانعی با اشاره به ایجاد کارگاه‌ها و بنگاه‌های کوچک اقتصادی در فریدن گفت: در شهرک صنعتی طرح‌هایی بلوک بندی شده است و برای اجرا و جذب سرمایه گذار احتیاج به ساماندهی موقعیت دارد.

کارشناس اشتغال فرمانداری همچنین با اشاره به طرح ۲۱ هکتاری دهگاه افزود: در این منطقه کارگاه‌هایی هستند که اکثراً جواز تأسیس از فرمانداری دارند و ادامه داد طرح‌هایی نیز در شهرستان فریدن هستند که احتیاج به حمایت و ساماندهی دارند تابه بهره برداری برسند از جمله این طرح‌ها طرح گردشگری اکو کمپ دره بید، طرح گردشگری دالانکوه، طرح گردشگری روستای درختک، طرح سردخانه روستای گل امیر با ظرفیت ۱۰ هزار تنی و کارآفرینی و مشاغل خانگی است.

گفتنی است در پایان این نشست صاحبان طرح‌های اشتغال‌زایی، طرح‌های خود را معرفی کردند و مقرر شد مشکلات طرح‌های اشتغال‌زایی در فریدن پیگیری شود.


11698271
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است